yoin

Manu

Weet iemand of je de trial van AutoCad 2010 naast een full-versie van AutoCad 2008 kunt installeren zonder risico dat de 2008-versie overschreven wordt..?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

Ik heb hier 2009 naast 2010 staan zonder enig probleem, ik veronderstel dat dat dus perfect zal lukken.

Reimer

Mijn collega heeft 2010 naast 2008 draaien. Het enige probleem is af en toe dat windows vanuit de verkenner de bestanden in acad2008 gaat openen. Dit is vervelend. Verder werkt alles perfect.

Reimer

Manu

Ok dan, ik hoop dat alles goed verloopt.. want indien de 2010 niet beter scoort op alle vlakken blijven we hier werken met 2008.. ben benieuwd..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

Reimer

Omdat we subscription hebben krijgen we toch steeds de nieuwste versie. Ik vindt dit wel handig om bij te blijven.
Tot nu toe heeft acad2010 mij niet veel meer opgeleverd dan 2008.
Wat ik wel handig vindt:
- parametrisch tekenen. )Dit gebruik ik nog wel eens om wegassen uit te zetten waarbij bepaalde boogstralen vastliggen.)
- REVERSE pline (dit commando bestond al wel in lisproutines)
- Purge Zero-Length Geometry and Empty Text Objects (is wel handig maar je kunt ook zonder)
- Convert SPLINE to PLINE (bestaan ook lisproutines voor)
- Xref Fading (deze vind ik nog wel handig, werkt net als bij gelockte lagen)
- Bij het maken van een hatch geeft acad nu aan waar een boundary niet gesloten is. Dit voorkomt veel zoekwerk.

Dit zijn voor mij de meest gebruikte verbeteringen. Zoals je ziet is dit geen extreme verbetering.

Reimer.

Manu

Wel, ik kon de 2 versie's inderdaad naast elkaar installeren... kón... want de trial is er intussen af gebonjourd...
De 2010 draait op mijn systeem allereerst minder vlot vanwege de vereistyen van 2GB ram.. en de 2008 doet het perfect met 1GB ram.. maar goed, da's een kwestie van hardware aanschaffen..

Maar voor onze tekenvereisten (puur 2D) kon ik geen échte grote verbeteringen ontdekken die het de overstap waard zouden maken.. eugh, sterker nog.. de mogelijkheid "Export Layout to Model" zit dus nu wél ingebakken maar bij de eerste poging liep AutoCad al(weer) vast... :roll:
Soit, geen uitweiding hierover... we blijven bij 2008..

groeten,

Manu

PS : Reimer, ook voor die Purge Zero-lenght Geometry and Empty Text Object bestaan er ook al lisp oplossingen..
Sketchup 4-5-6

FastFiber