yoin

Reimer

Heren,

geen echt probleem maar wel iets raars. Ik heb een tekening ontvangen met daarin een "stip" die ik niet weg krijg. Ook blijven er veel lagen en wat textstylen in de dwg zitten. Heeft iemand enig idee wat dit is? De lagen raar ik wel kwijt als ik de tekening wegschrijf als WBLOCK. Maar ik ben toch benieuwd waarom ik ze in het origineel niet weg kan halen.

Reimer.

hulpje

Beste Reimer,

Volgens mij is het een element die op de laag Defpoints staat.
Waarschijnlijk is dit element erin gekomen via een dimstyle (Civil 3D ???)
Deze punt wordt niet geprint en is ook zeer moeilijk  weg te halen, behalve via WBLOCK of SUPERPURGE.

Ik hoop dat je iets met deze informatie kan.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Ik heb SUPERPURGE nog nooit gebruikt. Via WBLOCK gaat dit element niet weg. Ik vindt het vooral bijzonder dat ik hem wel kan zien, maar niet kan pakken. Ook zoom - extents neemt dit object niet mee. Als ik de pline uit de tekening weg haal zijn er geen objecten meer om te selecteren.
Ik heb verder geen last van dit object en mijn project is bijna afgerond. Maar ik vindt het een vreemd ding.

Iemand enig idee waarom ik al die lagen in mijn tekening heb zitten? Er blijven ook twee blocken en textstylen aanwezig. Ik heb dit vaker en zou graag willen weten of ik mijn tekening kan opschonen zonder SUPERPURGE of WBLOCK te gebruiken.

Reimer

bart

Staan die elementen niet op een gelockte laag ?
(omdat ze niet in je wblock komen)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hulpje

Reimer,

Ik heb nog een keer naar de tekening gekeken.
Als ik deze open in 2010, zie ik idd de rare punt.
Open ik de de tekening in 2008, zie ik de rare punt niet.

Dit kan te maken hebben met een setvar instelling, welke weet ik nu ook even niet.
(Daar kom ik hopelijk later op terug...)

Bij het openen in 2008 krijg ik overigens nog de volgende melding:
Substituting [ARIAL.TTF] for [D:\Rtw12\symbol\iso-rtw.shx].

Verder heb ik SUPERPURGE op de tekening los gelaten, maar dat mocht helaas ook niet baten.
Het lijkt er sterk op dat de tekening beschadigd is geraakt.

(Zelfs de tekening opslaan als een DXF R12 versie biedt geen uitkomst.)

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Joop

Iemand al eens Audit en/of recover gebruikt?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Reimer

Audit en recover vinden beide geen errors. Een misterieus puntje dus.  :D
Wanneer ik de inhoud van de tekening copieer naar een nieuwe dwg dan gaat het puntje niet mee. Met WBLOCK gaat hij wel mee. Raar maar waar.

Reimer.

bart

Ik had niet gezien dat je de tekening er bij zat.

Ik krijg bij het openen een melding dat er een heleboel proxy objecten worden gemaakt omdat aplicaties ontbreken
waarschijnlijk veroorzaken deze de punt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Atwist

Reimer,

Kan het aan de "pdmode" liggen ik had in het verleden lasten van vreemde kruizen op de tekeningen met behulp van HofCad zijn wij er achter gekomen dat de "pdmode" op 3 stond ipv 0.
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Bedankt voor je reactie Atwist, maar het object is geen point en dus niet afhankelijk van "pdmode".

Bart, ik heb standaard de proxymeldingen uit staan. Vandaar dat ik dit niet in de gaten had. Ook bedankt voor het meedenken.

Het object is blijkbaar door een andere toepassing gemaakt en niet met standaard autocad te verwijderen. Ik weet inmiddels genoeg over dit onderwerp en heb gistermiddag het project afgerond. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Reimer.