FastFiber

Image exporteren

Gestart door RubenPotential, zo 24 05 2009, 18:24:40

Vorige topic - Volgende topic

RubenPotential

Voor een opdacht op school heb ik een stad samengesteld in Sketchup. De models daarvoor heb ik van hun 3D-warehouse geplukt. Voor het exporteren telde mijn stad zo'n 15 'wolkenkrabbers'. Een file van zo'n 60 MB. Vrij groot dus. Bij het exporteren in Sketchup naar een 2D-afbeelding liep het al snel fout. Telkens crasht het programma voordat het exporteren voltooid is.

Nu heb ik mij onlangs Sketchup Pro aangeschaft, om mijn bestand als een AUTOCAD file op te slaan. In de hoop dat AUTOCAD het wel kan exporteren als een IMAGE en niet gaat blokkeren.

Nu opende ik zonet mijn bestand in AUTOCAD (had het zowel als DWG en DXF opgeslaan), maar krijg een totaal ander beeld te zien dan wat ik in Sketchup kreeg. De details zijn verdwenen en de gebouwen zijn grote donkere blokken met rode randlijnen.

Is het mogelijk om hetzelfde detail te krijgen als wanneer ik het bestand bewaarde in Sketchup? Ik heb al eens geprutst met View>Shades in AUTOCAD, maar daar krijg ik ook niet het effect van Sketchup.

Dit is wat ik te zien krijg in AUTOCAD:
Hetgeen ik in Sketchup oorspronkelijk had is vergelijkbaar met alle models uit Google Earth.

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Alvast bedankt,

RUBEN.

EddyBeerke

Citaat van: RubenPotential op zo 24 05 2009, 18:24:40
Voor een opdacht op school heb ik een stad samengesteld in Sketchup. De models daarvoor heb ik van hun 3D-warehouse geplukt. Voor het exporteren telde mijn stad zo'n 15 'wolkenkrabbers'. Een file van zo'n 60 MB. Vrij groot dus. Bij het exporteren in Sketchup naar een 2D-afbeelding liep het al snel fout. Telkens crasht het programma voordat het exporteren voltooid is.
...
Is het detail-gehalte niet te hoog in SketchUp? (lees: shaded with textures)
Probeer het ook een te printen met SketchUp.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jo-king

waarom doe je niet gewoon in sketchup een "print screen" ?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional