FastFiber

Beschadigde tekening

Gestart door H, za 12 12 2009, 19:06:19

Vorige topic - Volgende topic

H

Hallo,

ik heb een tekening die ik niet kan openen. Krijg de foutmelding "Unable to open this drawing, it contains incorrect or corrupted information". Ik het commando RECOVER al geprobeerd maar dit werkt niet. Ook heb ik geen backup of BAK bestanden omdat de tekening op een USB stick staat, en de backup bestanden op een schijf die inmiddels is gewist.

Zijn er nog andere mogelijkheden om deze tekening te 'repareren'?

MVG  :cry: :cry:

roy_043

Als je de tekening niet kunt openen na RECOVER dan heb je in principe een probleem. Als de tekening niet te groot is (eventueel zippen) post hem dan als bijlage. Misschien dat andere forumleden dan een oplossing kunnen vinden.

bart

welke autocad versie is het.
een hogere versie bied soms uitkomst

als je de de tekening op het vorm plaats of op de mail wil ik het eventueel nog wel een aantal trucjes voor je op loslaten.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

H

Ik heb autocad 2010.

Bedankt voor het aanbod maar de tekening op het forum plaatsen doe ik liever niet.

Ik zag trouwens net dat de tekening maar 16kb is, terwijl het best een grote tekening is. Zal dus wel niet veel van over zijn.

bart

16 kb is geen tekening meer  :(

Heb je al in de prullenbak van het systeem gekeken waar de tekening vandaan kwam.Mocht er niets uitkomen laat het dan een les zijn voor de volgende keer
verlaat je nooit op 1 transporteerbaar media
Zelf als er niets mis is met het bestand kan je deze nog verliezen e.d.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Hoi H, even nog voor de zekerheid:
Heb je autosave aan staan? Deze bestanden worden opgeslagen in een opgegeven directory(standaard een verborgen map op C:\ meen ik), dus niet op je USB stick!
Je kan dat nakijken in: Tools>opties>files>automatic save file location
De bestanden moet je dan nog wel hernoemen van *.sv$ naar *.dwg

bart

autosave bestanden worden standaard gewist als een tekening normaal wordt afgesloten
volgens mij al vanaf versie 2002
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Ik heb de directory veranderd naar D:\Temp
Dit omdat wij op C:\ ruimtegebrek hadden(D:\ heeft wel veel ruimte) en omdat D:\Temp sneller te bereiken is.
In D:\Temp blijven de *.bak files van de *.sv$ gewoon staan. Altijd handig bij verlies van tekeningen. :mrgreen:

yoin