FastFiber

Grafische kaart nvidia FX 570 "OPGELOST"

Gestart door KADANS, di 03 03 2009, 14:22:24

Vorige topic - Volgende topic

KADANS

Hallo,

We hebben hier grafische kaarten aangekocht, Nvidia quadro FX 570, aangeraden door autodesk.

Alles werkt, echter bij opstart en afsluiten van ACAD, geeft de PC een foutmelding. "No Nvidia quadro FX card found. Please remove Performance drivers using the controle panel."

Weet er iemand wat dit wil zeggen, want als we deze melding verwijderen, dan kunnen we gewoon werken.
Moet er nog ergens een instelling gebeuren? Hebben we nog iets over het hoofd gezien? Kan dit problemen veroorzaken???

Alvast bedankt

Kadans

De oplossing is zo simpel.

Ik heb de weg gevolgt, die Hulpje me getoont heeft, (3dconfig update) en dan nagekeken. Vervolgens de driver van de grafische kaart gedowload (autodesk site). Maar dit lukt niet goed, ik kreeg de melding, dat deze driver ouder was dan de reeds geïnstalleerde driver. Dus overwrite en terug opstarten. Gevolg bij heropstart kreeg ik de vraag voor nieuwe hardware te registreren => de driver werd terug overschreven (met de meest recente driver). Dus dit lukte niet goed.

Blijkbaar werkt de meest recente driver niet stabiel met autocad, wel de versie ervoor. Deze kan je downloaden van de autodesk site, daar staat altijd de laatste versie, die stabiel draait onder autocad (deze zijn getest). Maar voor je dit doet, moet je eerst de driver van de grafische kaart verwijderen. En dan pas de stabiele versie downloaden. Het systeem kijkt altijd naar de laatste update, en geeft daar dan ook de voorkeur aan. Hopelijk is dit een hulp voor andere.

Groetjes

KADANS

hulpje

Dag Kadans,

Hier wat mogelijkheden:
In AutoCAD voer je het commando 3dconfig uit.
Op het scherm dat verschijnt kies je voor Check for Updates.
Je wordt nu de website van AutoDESK geleid, waar je kan kijken of Hardware Certification Database up to date is.
Volg de stappen die hier omschreven staan.
Als alles ge-update is, dan voor je 3dconfig opnieuw uit en ga je via Manual Tune je kaart instellen.

Daarnaast kan je in de drivers van nvidia nog instellen, dat er een profiel voor AutoCAD gebruikt moet worden.

En als laatste, is je AutoCAD up to date?

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

KADANS

Hulpje,

Bedankt voor je uitleg, maar het lukt blijkbaar nog niet.

Ik heb 3dconfig ingetypt, een laatste versie (17.2.0.5) ge-update. En dan de graphicscard gedownload. Echter was de laatste versie ouder, dan diegene die al op mijn PC stond. (Versie 6.14.0011.6939 op autodesk en 6.14.0011.6996 op mijn PC) Wat moet ik hiermee doen?

Ik heb geprobeerd om de cd (van de grafische kaart) terug te installeren, maar dan verdwijnt de verbinding met het scherm. Enige oplossing => kaart disconnecteren.

Weet jij raad?

Kadans

hulpje

Oei! Vervelend....
Zijn deze video kaarten gekocht voor bestaande computers of heb je ook nieuwe pc's gekocht?
Als het voor bestaande pc's is, zijn deze dan wel geschikt voor deze video kaart?

Wat je nu nog zou kunnen doen, is de kaart tijdelijk verwijderen, een oude, (goedwerkende) video kaart plaatsen, alle software, betreffende Nvidia de-installeren, de computer uitzetten en de kaarten weer omwisselen.
Bij aanzetten van de PC moet de nieuwe kaart herkend worden.
Vervolgens de software herinstalleren en hopen dat het werkt.

Mocht het nog steeds niet werken, dan even contact zoeken met de leverancier van de video kaarten.

Succes!

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

yoin