yoin

Marcellus

Drie jaar terug heb ik een nieuwe PC gekocht met de Windows XP versie. Daarop heb ik bij aankoop ook AutoCAD 2006 laten installeren. Deze PC is, om veiligheidsredenen, niet aangesloten op het Internet. AutoCAD gebruik ik het meest om stambomen uit te tekenen. Vrijdagavond heb ik het AutoCAD programma zoals steeds afgesloten. Toen ik het gisterenmiddag opende kon ik geen enkele toolbar meer terug vinden. Het enige is "File", "Vieuw", "Window" en "Help". Bij het klikken met de rechtermuisknop op de lege toolbar gebeurt er niets: het is alsof de rechtermuisknop niet werkt. In andere programma's (bvb. Word) werkt hij wel. Als ik op "Vieuw" klik krijg ik "Tools" te zien, maar die verdwijnt onmiddellijk. Opsporingswerk op deze site leert mij dat ik moet zoeken naar Acad.CUI. Deze heb ik op 2 plaatsen gevonden (via ...\R16.2\enu\support\... en via Program Files). Maar als ik als commando CUIload in tik krijg ik de melding van an invalid path. Als ik Acad.CUI via Verkenner terug vind, vraagt hij met welk programma ik dit wil openen. Ik heb al geprobeerd met AutoCAD 2006 en met Autodesk, maar niets helpt. Kan mij iemand raad geven? Dank bij voorbaat!

hulpje

Dit is inderdaad een vervelend probleem.
Probeer het eens door in de commandline het commando MENU in te tikken.
Vervolgens moet je even op zoek naar je ACAD menu en deze opnieuw laden.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Marcellus

Heb het geprobeerd via Command "Menu". De toolbars zijn terug na het openen van het item "AcadSimple Workspaces.CUI! @ Richard, alvast bedankt voor de hint! Probleem opgelost.

hulpje

Heb dit probleem zelf ook wel eens gehad, vandaar......
Ben in ieder geval blij dat je probleem opgelost is!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)