FastFiber

Hoek maatvoering (opgelost)

Gestart door januz, wo 11 02 2009, 10:17:47

Vorige topic - Volgende topic

januz

Hallo allemaal,

Van de week tegen een probleem(pje) aangelopen en wel het volgende: wanneer ik een hoek heb van 90 graden en ik plaats de maatvoering aan de buiten zijde zou ik graag willen dat autocad daar een maat van 270 graden neerzet in plaats van 90. Hij blijft echter 90 gr plaatsen ook wanneer ik de maatlijn aan de buiten hoek zet. Met andere woorden: autocad kiest voor hoekbemating mijns inziens altijd voor het bematen van de kleinste hoek en ik zou ook graag de grootste hoek willen bematen. Mijn vraag is dus: is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties, groeten Erik.

HofCAD

Citaat van: januz op wo 11 02 2009, 10:17:47
Hallo allemaal,

Van de week tegen een probleem(pje) aangelopen en wel het volgende: wanneer ik een hoek heb van 90 graden en ik plaats de maatvoering aan de buiten zijde zou ik graag willen dat autocad daar een maat van 270 graden neerzet in plaats van 90. Hij blijft echter 90 gr plaatsen ook wanneer ik de maatlijn aan de buiten hoek zet. Met andere woorden: autocad kiest voor hoekbemating mijns inziens altijd voor het bematen van de kleinste hoek en ik zou ook graag de grootste hoek willen bematen. Mijn vraag is dus: is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties, groeten Erik.

Beste  Erik,

Probeer bij het commando DIMANGULAR de optie <specify vertex>,
waarbij je eerst het hoekpunt moet aangeven.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

januz

Ook weer opgelost. Mijn dank is groot!
:vreegoe:
Groeten Erik

FastFiber