yoin

Joram76

Beste lezers,

ik heb met regelmaat dat mijn viewport automatisch uit gaat, meestal bij het wisselen van de layout. Via 'misc' onder properties moet ik hem dan eerst 'off' zetten en daarna weer 'on'.

Weet iemand waar dit probleem ligt en hoe ik sit op kan lossen?

Ik werk met autocad 2007 (full versie) onder windows xp.

Alvast bedankt

groeten Joram
Tekenaar voor verkeersmaatregelen bij Heijmans

DIJKHUIS

Citaat van: Joram76 op do 18 12 2008, 10:34:56
Beste lezers,

ik heb met regelmaat dat mijn viewport automatisch uit gaat, meestal bij het wisselen van de layout. Via 'misc' onder properties moet ik hem dan eerst 'off' zetten en daarna weer 'on'.

Weet iemand waar dit probleem ligt en hoe ik sit op kan lossen?

Ik werk met autocad 2007 (full versie) onder windows xp.

Alvast bedankt

groeten Joram

JoraM,

Zou het kunnen zijn dat je (te) veel viewports hebt of dat je de vaiabele "Maxacvtp" te laag hebt staan. Deze waarde moet groter zijn dan het aantal viewports in de layout.
Volgens de help van acad:
Deze systeemvariabele stelt het maximumaantal vensters in dat gelijktijdig actief kan zijn in een lay-out. MAXACTVP heeft geen effect op het aantal vensters dat kan worden geplot.

Michel

Joram76

Beste Michel,

dit is (helaas) niet het probleem, mijn variabele staat ingesteld op 64. Ik gebruik hooguit 4 viewports per layout.
En het aantal layouts is meestal niet meer dan 3.

Hopelijk komt er iemand met nog een andere oplossing.

Michel, ik wil je bij deze toch bedanken voor het sturen van een oplossing.

groeten Joram
Tekenaar voor verkeersmaatregelen bij Heijmans

mrbeegee

Als je hem eerst uit en daarna aan moet zetten staat die dus wel aan maar je ziet hem niet.
Wordt die tevens niet zichtbaar na een REGEN of een REGEN als je "in" de viewport staat?
Dan kunnen andere variabelen verkeerd staan.