yoin

Bun46

Hallo mensen,

Ik ben bezig met een flinke bibliotheek te maken van dynamische blocks.
Hierbij kom ik ook bij een raamkozijn met bovenlicht (zoals bijgevoegd).

Hierbij heb ik de mogelijkheid aangegeven dat deze in hoogte (per metselwerklaag) te stretchen is, en in de breedte op koppenmaat te stretchen.

Ook heb ik ervoor gezorgd dat beide ramen even groot zijn en blijven dmv de stretch (stretch6).
Ik heb er als optie nog inzitten dat er, indien gewenst, een ventilatierooster zichtbaar wordt, dit dmv het laten zakken van mn solid arcering (waarachter de magenta lijnen, mijn ventilatierooster, zichtbaar wordt (stretch10 en stretch11)).

Mijn probleem is echter dat de draairichting van mijn draairaam op de helft van de hoogte blijft zitten als ik deze hoogte stretch (stretch1), wat ook de bedoeling is, maar dat het niet goed gaat als ik de totale hoogte aanpas, dan vervormt de draairichting.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen zodat mijn draairichting altijd in het midden blijft van mijn draairaam?

Het is op te lossen als ik stretch2 alleen over het kiepraampje heen laat vallen, maar dat is niet de bedoeling omdat wil dat als ik de totale hoogte stretch, het kiepraampje even groot blijft.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt.

PS. Het bestand is te groot om te uploaden, als iemand me wil helpen kan ik altijd het bestand naar diegene toemailen zodat hij/zei hem kan bekijken.

Mijn email adres is: bun46@hotmail.com

hulpje

Beste Emiel,

Ik heb je block aangepast en hij werkt nu naar behoren!
Ik heb een nieuwe stretch actie toegevoegd aan je hoogte stretch.
Deze nieuwe actie stretcht je draairichtings lijnen, met een halve hoogte.

Je nieuwe actie heet Nieuwe aangepaste stretch en heeft een distance multiplier van 0.5. (Te zien in de properties van deze actie)

Ik hoop dat je zo tevreden bent met je dynamisch block.

Met vriendelijke groet,

Richard Groen
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Bun46

Hartelijk dank Richard,

Mijn probleem is verholpen en het block werkt perfect.

Met vriendelijke groet,

Emiel Vertogen

yoin