FastFiber

Onbekende foutmelding (autocad 2008) [OPGELOST]

Gestart door NL-chiel, ma 10 11 2008, 13:24:01

Vorige topic - Volgende topic

NL-chiel

Beste profs,

Ik ben tekeningen aan het wijzigen, nu lijkt het alsof de onderlegger (Xref) in de huidige tekening is gekomen.
Dit betreft een bouwkundige plattegrond.

Zodra ik een lijn van deze onderlegger aanklik, krijg ik een melding, die ik nooit eerder gezien heb.

Ik heb geprobeerd om met "audit" de fouten eruit te halen, is helaas niet gelukt. Daarna geprobeert een recover te doen, maar hierdoor loopt het programma vast, zodra de melding over de database verschijnt. (Audit accepted recovered database)

Wie o wie kan me hiermee helpen?
Autocad 2008
StabiCad IV

Manu

Even googelen leert dat het wellicht te wijten is aan de opbouw van je X-ref..
Deze is waarschijnlijk getekend in een niet-AutoCad-applicatie en daarna 'geconverteerd' tot een *.DWG (of *.DXF)..
alleen is deze convertering niet helemaal correct gebeurd..
Probeer de X-ref zelf te saven als een R14 of een R2000 versie, laat audit erop los.. (neem ALTIJD vooraf een copie!)
Héél misschien valt daarmee iets op te lossen... je zal desnoods de auteur van de X-ref dienen te contacteren om na te gaan waar het mis liep met zijn/haar 'conversie'...

succes..

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

NL-chiel

Hallo Manu,

Mijn excuus van de late reactie, snelheid was geboden, dus ik had hem al opnieuw gemaakt, daardoor het topic uit het oog verloren.

De Xref lag al meer dan een jaar onder de tekening, kan dus niet komen door het conventeren. Het gebeurde ook volgend ht wel bekende "zomaar ineens".
De Xref is wel getekend met Autocad, en zelfs met StabiCad, welke ik ook weer gebruik.

Ik tekende al ruim een jaar met deze tekening, maar helaas heb ik hem opnieuw moeten tekenen.

Bedankt voor het antwoorden !
Autocad 2008
StabiCad IV

FastFiber