FastFiber

Isolatie Hatch onder 45 graden /\/\/\

Gestart door aadblaauw, za 22 11 2008, 18:00:35

Vorige topic - Volgende topic

aadblaauw

Ik heb zelf al een tijdje zitten rommelen met een hatch pattern aan te maken maar ik krijg nog steeds niet het gewenste resultaat om snel een muur met isolatie te tekenen

hier is mijn inhoud van me .pattern file.

*AADHAT, therm is

45,   0,0,   80,80, 6,3
315,   80,80,   0,80, 6,3

Ik wil dus dat de arcering in de vorm van een VVVVVV of /\/\/\/\/\/\/ word herhaald zoals isolatie meestal word getekend.

Ik heb al geprobeerd om de schaal goed in te stellen maar ik kwam nog steeds niet goed op mijn gehoopte resultaat.

Graag zou ik willen dat de isolatie word gehatched onder 45 graden en met een schaal van 80.

mvg

Aad

veebee

onze tekst is als volgt:
*thermische-isolatie,Thermische-isolatie
60, 0,0, 0,1
120, 0,0, 0,1

in de cui-file staat het volgende commando voor isolatie:
^c^c-set hpdraworder 1 hpname thermische-isolatie hpscale \  set hpang 0 -layer set 0A_hatch  cecolor BYLAYER celtype bylayer snapbase \  _bhatch 

in de commando regel vul je eerst de schaal in, dat is de hoogte van het isolatie pakket.
daarna bepaal je het base-point, en kom je terecht in het scherm waar je dan de hoek nog kunt bepalen.
dit werkt bij ons nog steeds perfect.

VeeBee.

Siem

Waarom doe je dit niet als complex lijntype?

Standaard zit in AutoCAD het Zigzag-lijntype. Misschien is dat al meteen bruikbaar. Zo niet, dan zou je er een variant van kunnen maken. Als je het lijntype slim definieert, dan kun je met de linetype scale de isolatiedikte regelen. Het is trouwens wel belangrijk om bij het gebruik ervan één schaal af te spreken, want anders schopt de algemene ltscale of de psltscale in combinatie met je viewportschaal je isolatiediktes overhoop.

Zo los je een probleem op en heb je er een ander bij....
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

FastFiber