yoin

pieter87man

Hallo, ik heb het volgende probleem:

Als ik een tekening maak met Autocad 2008, en ik sla deze op als autocad2000.dwg, en ik deze tekening vervolgens open met autocad 2002, dan is bij al mijn renvooien die op de tekening staan, het lettertype veranderd, de grote van de tekst is anders, en alle woorden staan door elkaar, en heel anders ingedeeld. Het gekke is dat hij het ene regeltje wel goed weergeeft, en een andere regel weer verkeerd. Als ik vervolgend dezelfde file met autocad 2008 open, is er niets aan de hand. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan te doen is?

Bij voorbaad dank,

pieter

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

pieter87man

RENVOOI, dit zet je op je tekening, waar informatie in staat, omtrend de tekening. maar hij veranderd alle lettertypes, ook de tekst die ik bij mijn maatlijntjes gebruik, die onder de tekening staat, bijvoorbeeld het woord: Plattegrond beganegrond.. ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen

TTB

Citaat van: pieter87man op ma 22 09 2008, 13:30:32
Hallo, ik heb het volgende probleem:

Als ik een tekening maak met Autocad 2008, en ik sla deze op als autocad2000.dwg, en ik deze tekening vervolgens open met autocad 2002, dan is bij al mijn renvooien die op de tekening staan, het lettertype veranderd, de grote van de tekst is anders, en alle woorden staan door elkaar, en heel anders ingedeeld. Het gekke is dat hij het ene regeltje wel goed weergeeft, en een andere regel weer verkeerd. Als ik vervolgend dezelfde file met autocad 2008 open, is er niets aan de hand. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan te doen is?

Bij voorbaad dank,

pieter

Het font-file, waarmee je de tekst in Acad2008 hebt aangemaakt, is vermoedelijk niet in je Acad2000 aanwezig.
"Breng" dus deze font-file naar Acad2000 toe en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Groeten en succes.
Peter

julien