FastFiber

Dual Screen en Autocad

Gestart door Dafke, vr 08 08 2008, 11:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Dafke

Hallo,

Ik heb al even dit forum doorzocht maar nog niet echt antwoorden gevonden.

Sinds kort gebruik ik een 2de scherm om op te tekenen (autocad 2008 staat op de laptop). Hierbij gebruik ik het scherm van de laptop als hoofdscherm. Het 2de scherm wordt gebruikt als "autocad" scherm (is hier op gelocked).

Het probleem is dat al mijn pop up's (properties enz) verschijnen op mijn laptop scherm en het lukt mij niet om ze te locken op het 2de scherm. Iemand hier een oplossing voor (ik zie waarschijnlijk iets kleins over het hoofd)?

Bijkomend wou ik onlangs binnen autocad 2 tekeningen verdelen over de 2 schermen (zonder 2 x autocad te hoeven opstarten of dsviewer te gebruiken (moet kunnen aanpassen in beide tekeningen), ook uitrekken en verspreiden over de 2 schermen is geen goede oplossing omdat beide schermen verschillende resoluties hebben). Is het mogelijk autocad een 2de actief werkblad te laten renderen op het andere scherm (al dan niet met de werkbalken, viewports mss?)?

alvast bedankt

Reimer

Hoi Dafke,

ik heb dezelfde situatie, maar heb nooit naar een oorzaak of oplossing gezocht.
Je kunt via CUI instellen waar je je pallets wilt hebben (zie http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2743.0.html). Ik weet echter niet hoe dit gaat wanneer autocad niet op het hoofdscherm staat (wat bij mij wel het geval is). Misschien kun je dat met wat proberen wel uitvinden.

Succes,
Reimer.

yoin