yoin

Reimer

Ik gebruik een aantal dynamische blokken. Wat een probleem oplevert is dat ik het block niet meer dynamisch kan wijzigen wanneer het block is verschaald.

Ik kan bijv. de dwarsprofielpijl haaks op de rijbaan zetten en de lengte variëren. Wanneer ik het block verschaal werkt deze in sommige gevallen nog wel goed, in de meeste gevallen werkt het niet meer. Ik heb er nog geen logica in gevonden. Wel kan ik altijd nog de lengte variëren door deze bij de properties in te vullen. Dit is echter niet handig.

Kent iemand dit probleem of liever: heeft iemand een oplossing?

Reimer.

jo-king

Citaat van: Reimer op vr 23 05 2008, 11:34:25
Ik gebruik een aantal dynamische blokken. Wat een probleem oplevert is dat ik het block niet meer dynamisch kan wijzigen wanneer het block is verschaald.

Ik kan bijv. de dwarsprofielpijl haaks op de rijbaan zetten en de lengte variëren. Wanneer ik het block verschaal werkt deze in sommige gevallen nog wel goed, in de meeste gevallen werkt het niet meer. Ik heb er nog geen logica in gevonden. Wel kan ik altijd nog de lengte variëren door deze bij de properties in te vullen. Dit is echter niet handig.

Reimer.

Reimer,

ja. en idd, dit is een probleem waar ik ook pas na een hele tijd achter gekomen ben.
kijk maar: http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2020.0.html

als je een dynamic blok een andere waarde dan de standaard waarde geeft (de value waarbij je hem standaard inserteerd); geeft autocad een tweede naam aan je blok, om er computer-vaardig een onderscheid in te maken.
dit kan je zien aan de LIST-eigenschappen van je blocks...

standaard value-dynamic block: LIST & alles lijkt ok.
verander de value, en doe nog eens LIST:
die hebben een Anonymous Name: "*Uxxxx"  . bijgekregen.

en daar kan je niet op filteren, Renamen, purgen.... hatelijk he die *-blocks :s
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Reimer

Bedankt voor de uitleg Jo-king. Ik had eerst nog even de site doorzocht naar onderwerpen met dynamic block en scale. Maar had niks gevonden.
Nu snap ik ook ineens waarom ik de laatste tijd steeds vaker van die Anonumous blocks in mijn tekeningen heb. Vandaar dus. Ik vind het werken met annotative scale nog niet echt vlot gaan. Daarom maak ik nog steeds vaak aparte lagen wanneer ik een tekening in twee schalen wil hebben (1:200 en 1:500). Daarvoor verschaal ik dan alle blokken 2.5X. Ik zou de blokken eigenlijk dubbel moeten aanmaken voor de verschillende schalen.

Ik zal eens gaan uitzoeken of ik iets ín het block kan maken om makkelijk te kunnen verschalen, ook om niet altijd alle attributen dubbel te moeten invullen.

Groeten,
Reimer

EddyBeerke

Citaat van: Reimer op vr 23 05 2008, 11:34:25

Reimer.

Wat mij op viel is dat als je de blocken dezelfde verschaling mee geeft dat het wel goed ging (bij mij).
Maar je kunt ook dynamisch verschalen met de geleverde tools in bedit.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/