FastFiber

Upgrade naar 2009

Gestart door KADANS, di 13 05 2008, 11:06:50

Vorige topic - Volgende topic

KADANS

Hallo,

Weldra ga ik een upgrade naar 2009 installeren, en dit van 2006 (mezelf) en van 2007 (collega's). Ik verwacht geen problemen, maar toch even chekken of er al meldingen zijn van bugs?

Wat ik met eerdere upgrades wel al heb voor gehad, is het verlies van de schermopbouw. Kan ik deze cui-file gewoon upgrade of moet ik die apart saven, en nadien inbrengen?
En wat met andere instellingen (plotstyles, textstyles, bibliotheken palettes, polarsettings,...)

Het is nog niet zeker, maar het kan zijn dat ik een nieuwe PC krijg, wat wil zeggen alles installeren. Hoe ga ik het beste te werk gaan, eerst de nodige (instellings)files op de goed lokatie zetten, en dan 2009 installeren, of dit nadien doen?

KADANS

julien

AutoCAD 2009 heeft een totaal nieuwe scherm opbouw. Je kan eventueel je oude instellingen meenemen, maar ik vind de nieuwe manier van werken niet slecht. Misschien kan je dit ook eerst eens proberen.

KADANS

Hallo Julien,

Is het wenselijk eerst een opleiding 2009 te volgen, alvorens me aan de instellingen te wagen?

Alvast bedankt.

Kadans

julien

De training schools zullen zeggen van wel, ik zie de noodzaak niet onmiddellijk in.

Reimer

Ik heb gehoord dat de menu's uit de bovenbalk zijn verdwenen  (file - tools - etc. (ik ken ze niet eens precies omdat ik alleen toetsen gebruik  :wink:)). Deze zitten nu onder de A linksboven in het scherm. Deze zou je ook niet meer terug kunnen krijgen op de "oude" manier. Is dit inderdaad het geval?

Reimer.

TTB

Citaat van: Reimer op di 13 05 2008, 21:04:00
Ik heb gehoord dat de menu's uit de bovenbalk zijn verdwenen  (file - tools - etc. (ik ken ze niet eens precies omdat ik alleen toetsen gebruik  :wink:)). Deze zitten nu onder de A linksboven in het scherm. Deze zou je ook niet meer terug kunnen krijgen op de "oude" manier. Is dit inderdaad het geval?

Reimer.

Rechts onder in het scherm zit een knop "workspace switching". Hier is de mogelijkheid om het "klassieke" AutoCAD scherm tevoorschijn te toveren.

Groeten en succes.
Peter

julien

Je kan dat menu overal tevoorschijn halen hoor.
Dat kan met het comando: menubar.
Ik heb even 2 knopjes gemaakt "+" en "-" om het menu te plaatsen of weg te doen.