FastFiber

Beeld opsplitsen (opgelost)

Gestart door Manu, do 17 04 2008, 14:49:09

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Op mijn PC zijn 2 beeldschermen aangesloten (dual-screen), da's makkellijk om bv links in AutoCad te werken en gelijktijdig op het rechterscherm alle emailverkeer in de gaten te houden...
Nu dien ik uit 1 (grote) tekening nogal wat info op te zoeken om die info te gaan gebruiken voor het opmaken van een andere tekening.
Via Window/Tile Vertically kan ik de beide tekeningen wel gaan opsplitsen op 1 beelscherm maar ik had per scherm graag 1 tekening gezien..
Nu, dat kan als ik AutoCad 2x opstart (en 1 versleep naar het andere scherm) maar dat komt de werksnelheid van mijn PC dan weer niet ten goede..
Ook het switchen tussen de 2 tekeningen via Ctrl+TAB is geen optie.. ik wordt daar stapelgek van ..
Dus mijn vraag : kán AutoCad werken over 2 schermen waarbij de menubalken en icoontjes enkel op het linkerscherm blijven staan?

Ben benieuwd,

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

Als je je venster niet automatisch maximaliseert kan je zelf je venster open trekken over je 2 schermen.
Ik vind dat niet echt leuk werken.
Ik teken op het ene scherm en de tool palettes staan op het andere scherm. Zo win je ook nogal wat werkruimte.

bart

Als je je bureaublad uitbreid kan je autocad over twee scheremen verdelen en in allebei de schermen 1 window met een tekening zetten
de icoontjes e.d moet je wel handmatig even op de juiste plek zetten
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Citaat van: julien op do 17 04 2008, 15:26:16
Als je je venster niet automatisch maximaliseert kan je zelf je venster open trekken over je 2 schermen.
Ik vind dat niet echt leuk werken.
Ik teken op het ene scherm en de tool palettes staan op het andere scherm. Zo win je ook nogal wat werkruimte.

Hey, dát had ik nog niet geprobeerd... en het is een prima oplossing.. Zo hoef ik geen icoontjes te verslepen !

dankjewel en groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

julien

't leven kan soms zo eenvoudig zijn.  :mrgreen:

FastFiber