yoin

jan.lemmens

Ik heb een vraagje over autocad 2005.  Ik heb een nieuwe tekening gemaakt waarin ik een Xref heb geïmporteerd.   De Xref is een woning met een gelijkvloersplan en verdiepingsplan op elkaar getekend in 2D.  Nu wil ik in mijn nieuwe tekening, die lagen die horen bij het gelijkvloers in een groep gelijkvloers plaatsen, en verdieping in een groep verdieping.  Zodat ik de groep actief kan maken welke van toepassing is.

Ik heb geprobeerd om bij lagenmanager een groep filter aan te maken met de lagen erin.  Maar wanneer ik de tekening afsluit en terug open, zijn alle lagen die uit de xref komen verdwenen.  Hoe kan ik dit oplossen?

Of is er een andere manier? :shock:

Joop

Heb je al eens geprobeerd in de xref de groepen aan te maken?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

cadtools@gmail.com

met de instelling visretain kun je laaginstellingen bewaren...
mogelijk bodoel ik dat (?)

Type: Integer
Saved in: Drawing
Initial value: 1

Controls the visibility, color, linetype, lineweight, and plot styles (if PSTYLEPOLICY is set to 0) of xref-dependent layers.

0 The layer table, as stored in the reference drawing (xref) takes precedence. Changes made to xref-dependent layers in the current drawing are valid in the current session only and are not saved with the drawing. When the current drawing is reopened, the layer table is reloaded from the reference drawing and the current drawing reflects those settings. The layer settings affected are On, Off, Freeze, Thaw, Color, Ltype, LWeight, and PStyle (if PSTYLEPOLICY is set to 0).

1 Xref-dependent layer changes made in the current drawing take precedence. Layer settings are saved with the current drawing's layer table and persist from session to session.

jan.lemmens

Dat met groepen maken in de xref heb ik gedaan, maar is niet de bedoeling.

De tip met het commando visretain is welgekomen. Die werkt. Merci

Problem solved :D