FastFiber

isometrisch bematen ( half opgelost )

Gestart door nanocell, za 01 03 2008, 17:31:18

Vorige topic - Volgende topic

nanocell

Hallo,

Voor mijn opleiding werktuigbouwkunde moet ik een brug tekenen. Ik gebruik thuis autocad 2008. Naast de detailtekeningen moet ik ook een isometrische tekening maken. Nadat ik de brug isometrisch had getekend, liep ik tegen een probleem. Ik kan de lijnen van de maten niet onder een hoek zetten van 30 graden. Als ik de bemating gebruikt via Aligned dan zijn de hoeken 45 graden. Je snap dus nu het probleem.

Al er iemand is die weet, hoe je isometrisch bematingen onder een hoek van 30/60 graden zet, hoor ik het graag.

Groetjes,

NanoCell.

ps: heb thuis ook het dikke autocad boek van ir. R. Boeklagen, maar daar kon ik ook niets in vinden. 

nanocell

Ik zie dat ik te snel ben geweest, want zie dat Gene er ook problemen mee had. Nice answer hofCad. 

Groetjes,

NanoCell

Gene

Citaat van: nanocell op za 01 03 2008, 17:51:22
Ik zie dat ik te snel ben geweest, want zie dat Gene er ook problemen mee had. Nice answer hofCad. 

Groetjes,

NanoCell
Ik had een probleem om de tekst isometrisch te plaatsen. Ben is benieuwd dat jij je maatlijnen ook isometrisch kan plaatsen of werk jij met pijltjes ipv schuine lijntjes

nanocell

Citaat van: Gene op za 01 03 2008, 18:33:14

Groetjes,

NanoCell
Ik had een probleem om de tekst isometrisch te plaatsen. Ben is benieuwd dat jij je maatlijnen ook isometrisch kan plaatsen of werk jij met pijltjes ipv schuine lijntjes

haha idd.. het probleem om de tekst isometrisch te plaatsen is opgelost. haha maar om nu ook mijn maatlijnen isometrisch te plaatsen.. hmm dat is blijkbaar een andere zaak. Heb het zelf aan mijn twee tekendocenten gevraagd, en geloof me, ze zijn van een hoog caliber. Eentje heeft 19 jaar bij Philips gewerkt. En de ander docent heeft 12 jaar bij een contructiebedrijf gewerkt. Geloof het of niet. Ze wisten het allerbei niet. Nou moet wel eerlijk zijn dat die docent die gewerkt had bij Phillips wel eens dit trucje heeft gebruikt. Maar omdat hij snel (3d) is overgestapt naar Solidworks en Inventor, wist hij niet meer precies hoe het moest. Hij zou wel proberen om volgende week (nu 5 maart 2008) me vertellen hoe het moest.

Mocht hij er in geslaagd zijn dan zal ik het hier wel posten.

Groetjes,

NanoCell.

Joop

Hier alvast een routine die isometrische text plaatst in de orientatie bepaald dioor de stand van de kruisdraden (left, top, richt) en de gekozen richting.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Gene

Citaat van: nanocell op wo 05 03 2008, 20:04:17
Citaat van: Gene op za 01 03 2008, 18:33:14

Groetjes,

NanoCell

haha idd.. het probleem om de tekst isometrisch te plaatsen is opgelost. haha maar om nu ook mijn maatlijnen isometrisch te plaatsen.. hmm dat is blijkbaar een andere zaak. Heb het zelf aan mijn twee tekendocenten gevraagd, en geloof me, ze zijn van een hoog caliber. Eentje heeft 19 jaar bij Philips gewerkt. En de ander docent heeft 12 jaar bij een contructiebedrijf gewerkt. Geloof het of niet. Ze wisten het allerbei niet. Nou moet wel eerlijk zijn dat die docent die gewerkt had bij Phillips wel eens dit trucje heeft gebruikt. Maar omdat hij snel (3d) is overgestapt naar Solidworks en Inventor, wist hij niet meer precies hoe het moest. Hij zou wel proberen om volgende week (nu 5 maart 2008) me vertellen hoe het moest.

Mocht hij er in geslaagd zijn dan zal ik het hier wel posten.

Groetjes,

NanoCell.
zie je wel, ik dacht het al

yoin