FastFiber

Dynamisch blok

Gestart door elloy, vr 11 01 2008, 16:18:49

Vorige topic - Volgende topic

elloy

hallo,

Ik ben bezig met het maken van een dynamisch blok van een deur. Ik heb mijn deur getekend in block editor. Ik heb de parameters en actions van spiegelen en draaien toegevoegd. Nu wil ik graag dat ik d.m.v. visibility de schaal kan wijzigen (gedetaileerder). Nu heb ik in een nieuwe visibility state aangemaakt met een gedetaileerdere deur. Alleen als ik het block nu in de tekening toepas gaat het fout. Ik plaats het block, zet deze in de juiste richten en zet de draairichting d.m.v. de spiegel opties goed. Als ik nu via visibility mijn schaal verander, dan ben ik de juiste positie kwijt.

Dan nu mijn vraag. Is het mogelijk dat ik mijn block zo maak dat deze instellingen ook behouden worden?

En is het ook mogelijk om het dynamisch blok te koppelen aan de annotation schaal. Als ik de schaal verander dat er een andere visibility state gepakt wordt?

Mvg

Dennis

jo-king

Elloy,

Een ontzettend moeilijke vraag...

ja, het is mogelijk om je visibility set te koppelen aan je parameters en actions;
je moet deze namelijk meenemen in elke visibility state (overal toepassen & zichtbaar maken)
Het is wat trial & error; maar 't is zeker mogelijk.
als het niet lukt, upload je blockje..dan check ik even.

annotation scale koppelen niet (denk ik)

als je met zulke dingen bezig bent, getuigt van je toegewezenheid; en raad ik je eigenlijk meer autocad Architecture (vroeger ADT) aan; hierbij kan je je detailering & zichtbaarheid ervan beter regelen.

Jo-KING
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

elloy

Dankje voor het antwoord. Ik heb de koppelingen van de parameters en visibility voor elkaar gekregen. Wel jammer dat je het niet kan koppelen aan schaal.

Mvg

Dennis

FastFiber