FastFiber

maatvoeringsteksten spiegelen

Gestart door yooh willie, di 18 09 2007, 16:13:51

Vorige topic - Volgende topic

yooh willie

Ik teken op een A3 formaat (portait) een tekening, Wanneer ik vertikale maatvoering erbij zet moet ik van rechts naar links kijken om de maat te kunnen lezen. Is het mogelijk dat ik deze tekst kan spiegelen zodat ik deze vanaf links kan lezen?

Dit ivm met het 90° draaien in mijn viewport. De printjes die ik maak met onderhoek worden in landscape geprint.

Dan nog een vraag omtrent blocks. Wanneer ik een block aangemaakt heb met tekst en ga dit block spiegelen dan wordt de tekst meegespiegeld terwijl de mirrtext op 0 staat. Is hiervoor een oplossing te bedenken. Edit block helpt niet , want als je de tekst omdraaid dan wordt het originele block weer gespiegeld.

Willie

hulpje

voor jouw 2e vraag, moet je eens hier kijken http://www.autocadexchange.com/forum/list_messages/280, daaruit blijkt helaas dat dit niet mogelijk is.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

will

Wanneer je bemaat in layout speelt het draaien van je viewport geen rol

Groetjes,
Will

Wimhardeman

Je kunt toch al je bemating selecteren waarvan je de text wilt draaien.
Vervolgens bij je properties de text 180 graden roteren.

Text spiegelen heeft geen zin want dan kun je het niet meer lezen.

bart

Je kan je maatvoering beter in je layout zetten als je viewport gaat roteren
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yooh willie

Reactie op het antwoord van Richard:

De oplossing is misschien dat je een block in block maakt. Dus de tekst bij een block plaatsen en hiervan weer een block maken. Van teveoren dit block spiegelen en dezelfde tekst bij het block zetten en weer een block van maken. Het resultaat is dan wanneer je het block aanpast dat de getekende tekening en de gespiegelde tekening wijzigen en de tekst gewoon blijft staan.

Reactie op antwoord Will en Bart:

Het is wel een oplossing maar of het praktisch is moeten we nog even bekijken.

Reactie op antwoord Wimhardeman:

Wanneer je de teksten selecteerd en vervolgens  de textrotation wijzigd in 270° dan draait de tekst wel maar dan komt deze in de maatvoeringslijn te staan. Hij moet wel bovenop blijven staan.