yoin

Matthias

Hallo

Layers zijn meestal gebonden aan een ingestelde text style en dimension style. Als je een bepaalde layer hebt geselecteerd en je drukt op de knop 'make object's layer current' verandert de layerkeuze naar deze die geselecteerd was.
Nu wil ik bekomen dat ook dimension- en text style mee veranderen als ik deze knop induw.

Is dit ergens in te stellen, een vinkje of zo :)

Alvast bedankt Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

jo-king

Citaat van: Matthias op do 30 08 2007, 10:10:10
Hallo

Layers zijn meestal gebonden aan een ingestelde text style en dimension style. Als je een bepaalde layer hebt geselecteerd en je drukt op de knop 'make object's layer current' verandert de layerkeuze naar deze die geselecteerd was.
Nu wil ik bekomen dat ook dimension- en text style mee veranderen als ik deze knop induw.

Is dit ergens in te stellen, een vinkje of zo :)

Alvast bedankt Matthias

ik heb een layer voor text, en een layer voor dimensions...
heb jij voor elke style een eigen layer aangemaakt? wat is hier het voordeel van?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Matthias

Beste Jo-king

Ja weet ik hoor. Maar het is nogal moeilijk om uit te leggen. Ik ben tuinarchitect en als ik beplantingsplan maak zet ik dus een pijltje met erna de plantsoort. Het is handig dus als deze beiden in dezelfde layer staan. Nu moet ik soms detailplannen maken op bijvoorbeeld 1/50(voor borders e.d.).
En dit zou dus mijn handeling veel versnellen. Wat als ik verander van layerkeuze: bijv. L_beschrifting 1.50 naar L_beschrifting 1.100 gaat mijn text style en dimension style niet mee.

Hopelijk is het duidelijk?
Landschaps- en tuinarchitect

jo-king

Citaat van: Matthias op do 30 08 2007, 13:21:55
Beste Jo-king

Ja weet ik hoor. Maar het is nogal moeilijk om uit te leggen. Ik ben tuinarchitect en als ik beplantingsplan maak zet ik dus een pijltje met erna de plantsoort. Het is handig dus als deze beiden in dezelfde layer staan. Nu moet ik soms detailplannen maken op bijvoorbeeld 1/50(voor borders e.d.).
En dit zou dus mijn handeling veel versnellen. Wat als ik verander van layerkeuze: bijv. L_beschrifting 1.50 naar L_beschrifting 1.100 gaat mijn text style en dimension style niet mee.

Hopelijk is het duidelijk?

ah... als ik jou was zou ik met toolpalettes werken. maak een paar verschillende pallet-groups aan, (afhankelijk van de schaal) en steek hier je commando's zoals dimensions, line, pline, (misschien blocks....) deze kan je dan linken aan je schaal & layer.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Matthias,

In de 2008 versie van AutoCad kun je ondermeer tekst,dimensions en leaders 'annotive' maken...
Dat kan misschien je probleem oplossen... best even googlen ?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber