FastFiber

copieren via een path

Gestart door leonardo, wo 24 01 2007, 20:19:57

Vorige topic - Volgende topic

leonardo

Beste AutoCADfreeks,

Kent er iemand een oplossing voor het volgende probleem.(LT 2007 versie)
Ik teken een polyline met arc's , of bv een ei.
Op deze lijn moeten op een vaste afstand van elkaar vierkantjes geplaast worden die qua rotatie deze lijn volgen.
Een soort van polar array dus maar volgens een voorafbepaald path.

Een voorbeeld: Ik teken de aslijn van een doorhangende ketting over twee tandwielen, ik teken 1 schakel, kan ik die nu copieren en roteren tegelijk volgens de aslijn.

Alle tips en tricks zijn zeer welkom.

Alvast bedankt, Leonardo

julien

Dit kan denk ik enkel als deze polyline geen lus is, maar ik ben niet zeker.
Ik doe dit soort zaken met measure (me) en dan kan je kiezen voor block.

Reimer

Even uit mijn hoofd. Volgens mij kan dit met DIVIDE.

Reimer.

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

jo-king

Citaat van: hulpje op do 25 01 2007, 08:16:07
Kan dit niet met array?

array is volgens een cirkel, of via een rechte (assenstelsel al dan niet met hoek)

Divide is de geselecteerde polyline opdelen in een opgegeven aantal delen, adhv een block, of nodes (check je osnaps)
(bv om een lijn in 3 te delen)

measure is de geselecteerde polyline opdelen in een aantal delen van opgegeven afstand van elkaar, adhv een block, of nodes (check je osnaps)

Leonardo, gebruik Divide om je ketting te tekenen. hou er rekening mee, dat deze schakel via de rotatie wel nooit perfect zal aansluiten...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Joris O

Hoi,
Maar nu een andere uitdaging, ik heb een wegprofiel in bovenaanzicht, de aslijn van die weg moet ik om de 100m¹ voorzien van een dwarsstreep, ik kan telkens met een cirkel van punt naar punt gaan maar de weg loopt niet recht maar is bochtig. Is Measure hier dan ook de oplossing voor?
Hoe kan ik namelijk om de 100m¹ over een aslijn (polyline) een dwarsstreep zetten?

jo-king

Citaat van: Joris O op do 02 08 2007, 08:51:38
Hoi,
Maar nu een andere uitdaging, ik heb een wegprofiel in bovenaanzicht, de aslijn van die weg moet ik om de 100m¹ voorzien van een dwarsstreep, ik kan telkens met een cirkel van punt naar punt gaan maar de weg loopt niet recht maar is bochtig. Is Measure hier dan ook de oplossing voor?
Hoe kan ik namelijk om de 100m¹ over een aslijn (polyline) een dwarsstreep zetten?

maak van de aslijn idd een polyline & dan zou measure perfect moeten werken?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

FastFiber