FastFiber

plotten met zwarte achtergrond

Gestart door ilse, do 14 06 2007, 10:56:07

Vorige topic - Volgende topic

ilse

Hey,

Ik zou willen plotten met zwarte achtergrond met witte, groene en gele lijnen.
Hoe kan ik dit instellen?
Ik werk met acad 2007

Reimer

Ik zou gewoon een groot zwart vlak (solid hatch) in mijn tekening zetten met DRAWORDER op back.

Je maakt me wel nieuwsgierig. Waarom wil je een compleet zwarte achtergrond plotten? Moet de inkt op   :?:

Reimer

ilse

thx, zal het direct proberen :)

wel het is mijn eindwerk en wou is iets speciaal doen en qua prijs valt het allemaal nog wel mee ze.
tis echt wel mooi zo en mijn kleuren komen veel beter uit op zwart dusja. maar het is alleen voor mijn presentatie tekening, de rest doe ik gewoon op witte achtergrond.

ilse

Ik heb wel een probleem hierbij. als ik alles naar voor breng klopt mijn volgorde van bepaalde objecten niet meer en vallen mijn witte lijnen allemaal weg en natuurlijk is niet gans mijn plot blad zwart dus ik weet ni of dit de perfecte oplossing zal zijn.  :?

Wimhardeman

Misschien een domme vraag maar kun je geen zwart papier krijgen?

M. vr.gr

Wim

Huib

Citaat van: Wimhardeman op do 14 06 2007, 12:15:32
Misschien een domme vraag maar kun je geen zwart papier krijgen?

M. vr.gr

Wim
Hoe druk witte lijnen af op zwart papier? Witte toner?    :wink:

ilse

wel der is naar het schijnt witte inkt te vinden maar bon weet niemand die dat effectief ook heeft.

bart

Citaat van: ilse op do 14 06 2007, 11:36:10
Ik heb wel een probleem hierbij. als ik alles naar voor breng klopt mijn volgorde van bepaalde objecten niet meer en vallen mijn witte lijnen allemaal weg en natuurlijk is niet gans mijn plot blad zwart dus ik weet ni of dit de perfecte oplossing zal zijn.  :?

je moet alleen de zwarte solid naar achter brengen dan wijzigd er niets aan de rest van de tekening
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Indo_Jim

Misschien werkt dit

Maak een blokje van 10 bij 10 aan geheel in de kleur 7. (of color byblock)
(polyline met breedte 10 of hatch "solid" of....)
Waarom 10 bij 10, omdat het dan eenvoudiger is bij het verschalen in de x en y richting

Insert dit als block en verschaal deze zo in je tekening dat deze het gehele tekening bedekt of dat deel wat je graag wilt hebben.
Plaats deze dan op de achtergrond zo als hierboven is beschreven.

Zet alles wat je met kleur 7 had getekend nu naar bv. kleur 255.
Zet het blockje op kleur 7.
En ga dit nu uitprinten.

Let wel op je ctb instelling.
Hier kan je veel mee uithalen. (ligt aan de kleuren die je hebt gebruikt in de tekening.
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

ilse