yoin

Create

Hallo allemaal,

Ik heb meerdere forums bezocht (engels) en nog steeds niet een bevredigend antwoord gekregen. Ik hoop dat het hier wel lukt.

Mijn tekening wil ik omzetten voor een g-code (cnc) maar er zitten splines in die wil ik graag naar 1 polyline omzetten!! Kan dit? of juist niet want dan moet ik wat anders verzinnen. Ik teken met autocad 2006.

Alvast bedankt

Gr Create

Huib

:( Mij lukt het niet. "Normaal" kun je met pedit een spline selecteren, en dan met de optie "decurve" terug naar een polylijn.
Of je hieraan wat gehad zou hebben is dan nog maar de vraag, waarschijnlijk zou je model
op een onaanvaardbare manier worden aangepast, maar Pedit accepteerd deze splines niet als geldige invoer.
Dit is geconverteerd vanuit een ander programma?

Een List geeft o.a:
Properties: Planar, Non-Rational, Non-Periodic ........ :shock:
Geen idee wat dit betekend,
maar ik ben bang dat het gewoon niet kan.

bart

Citaat van: Huib op do 31 05 2007, 23:54:03
:( Mij lukt het niet. "Normaal" kun je met pedit een spline selecteren, en dan met de optie "decurve" terug naar een polylijn.
Of je hieraan wat gehad zou hebben is dan nog maar de vraag, waarschijnlijk zou je model
op een onaanvaardbare manier worden aangepast, maar Pedit accepteerd deze splines niet als geldige invoer.
Dit is geconverteerd vanuit een ander programma?

Een List geeft o.a:
Properties: Planar, Non-Rational, Non-Periodic ........ :shock:
Geen idee wat dit betekend,
maar ik ben bang dat het gewoon niet kan.
in dit draadje staan een aantal linkjes die je verder helpen

http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,1505.0.html
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Create,

In autocad 2008 heb ik de 'onderdelen' gearceerd met de optie 'retain boundaries/object type = polyline",
het resultaat in bijlage : een copietje van je tekening .. in polylines...   :wink:

succes met je project..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Create

Dank jullie alemaal voor de snelle reaties,

ik ga ze allemaal bekijken en proberen behalve de tip van manu ik heb nog geen 2008 op mijn werk hetb ik 2007LT maar zal wel geupgread worden naar 2008LT. Maar toch bedankt Manu!! Jullie horen van mij

gr Create

Manu

Create,

Ik had de bijlage gesaved als 2004-dwg, maar je kan met LT2007 sowieso een 2008 openen hoor.

groeten,

Manu

ps : je profiel leert me dat je wellicht enkel bereikbaar bent in NL, en da's jammer want ik had je anders graag aangesproken voor een dergelijk CNC-freeswerkje...
Sketchup 4-5-6

Create

[offtopic] Manu, alles kan opgestuurd worden  :wink: [ontopic]

Dank je, voor de bijlage ik ga er vanavond mee aan de slag

gr create

Create

Manu het werkt   :ole:

Daar ben ik erg blij mee. Ik begrijp hieruit dat 2006 dat nog niet kan!! retain/boundaries enz?

gr Create

Nog bedankt voor de hulp

Manu

Create,

Ik weet niet of acad 2006 die functie al had, hier zijn we vanuit de 2000-versie via 2007-versie naar 2008-versie 'gesprongen'...
Anyway, blij dat dit forum je kon helpen.. :D

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

FastFiber