FastFiber

Cirkel diameters vanuit exel inporteren

Gestart door Vandy, wo 06 12 2006, 22:11:57

Vorige topic - Volgende topic

Vandy

Hallo ,

Ik ben orgelmaker en ben op zoek naar een snelle manier om van uit exel cirkel diameters te importeren.
Dit moet dienen om een windlade te teken en dit in bovenaanzicht, elke pijp heeft een andere diameter die bepaald word in mensuurlijnen die in exel berekend worden. Een gemiddelde windlade heefd ongeveer 900 pijpjes dus 900 cirkels van verschillende diameters hoe kan ik dit sneller invoeren?

Reimer

In zo'n situatie gebruik ik meestal een excelbestand met de volgende opbouw:

A   B   C   D      E      F   G   H      I
5000   0   5   (command "circle" "   =A4&","&B4   " "   =C4   ")   =D4&E4&F4&G4&H4
5200   0   20   (command "circle" "   =A5&","&B5   " "   =C5   ")   =D5&E5&F5&G5&H5
5200   100   36   (command "circle" "   =A6&","&B6   " "   =C6   ")   =D6&E6&F6&G6&H6

De kolommen A, B en C moet je zelf invullen.
In kolom I komt nu een (command "circle" "5000,0" "5") te staan.
Je kunt nu kolom I naar de textwindow van acad kopieren en de opdrachten worden uitgevoerd.

Groeten,
Reimer

HofCAD

Citaat van: Vandy op wo 06 12 2006, 22:11:57
Hallo ,

Ik ben orgelmaker en ben op zoek naar een snelle manier om van uit exel cirkel diameters te importeren.
Dit moet dienen om een windlade te teken en dit in bovenaanzicht, elke pijp heeft een andere diameter die bepaald word in mensuurlijnen die in exel berekend worden. Een gemiddelde windlade heefd ongeveer 900 pijpjes dus 900 cirkels van verschillende diameters hoe kan ik dit sneller invoeren?

Beste Vandy,

Het onderstaande is wel leuk
http://www.geocities.com/flores_2793@sbcglobal.net/Points.xls
Het is een voorbeeld van scripting vanuit Excel.

Je kan dit ook via de Dynamic Data Exchange(DDE) methode doen.

Van scripting en de DDE methode worden voorbeelden gegeven in:
http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,672.0.html

Natuurlijk kan men dit ook doen via Visual LISP en Visual Basic.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

PS De methode van Reimer(zie boven) en de methode met
Visual LISP en Visual Basic zijn niet in AutoCAD LT mogelijk.

ACADcadabra

Vandy

Het is gelukt dat werkt perfect.
Ik had nooit gedacht dat dit zo gemakkelijk te doen was, ik dacht dat ik per regel moest in voegen in command regel maar je kan gewoon alles in één keer er in plakken. Super.

Bedankt Reimer en HofCad

HofCAD

Citaat van: Vandy op do 07 12 2006, 23:24:04
Het is gelukt dat werkt perfect.
Ik had nooit gedacht dat dit zo gemakkelijk te doen was, ik dacht dat ik per regel moest in voegen in command regel maar je kan gewoon alles in één keer er in plakken. Super.

Bedankt Reimer en HofCad

Beste Vandy,

Ik ben blij voor je, dat het gelukt is.
Ik heb in het weekend nog een voorbeeld gemaakt met
de drie methoden.
Drie verschillende manieren van scripting en de DDE methode,
zie de werkbladen Scripting1, Scripting2, Scripting3 en DDE in het bestand DDE-CIR.xls
in DDE-CIR.zip.
Indien je niet met AutoCAD 2007, 2008 of 2009 werkt, moet je voor de DDE
methode de variabele ver in module1 veranderen.
Start hiervoor bij Extra->Macro de Visual Basic-editor op, en ga naar module1   
en verander dan het getal in de regel: 'Const ver As Integer = 17'.                  

Met vriendelijke groet,
HofCAD CS I
ftp://
ACADcadabra

yoin