yoin

neok

Hallo,

Ik ben 1e jaar student bouwkunde en ben bezig met een ontwerp in autocad 2006.
Ik was net bezig met de laatste aanpassingen, toen zag ik dat de schaal niet goed stond. Dus ik gebruikte de handleiding om de schaal om te zetten naar millimeters.
Maar opeens werd me tekening heel klein, ik krijg hem nu niet meer in beeld, ik heb alle manieren van zoomen geprobeerd. Alles wat ik zie is 2 hele kleine puntjes die heel ver uit elkaar staan

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Gene

Hoi,
Ik veronderstel dat je in Modelspace getekend hebt, heb je al is geprobeerd met de middelste muisknop dubbelklikken. dit heeft hetzelfde resultaat als zoom extends.
wat je eens kan doen is inzoemen op die puntjes om te zien wat het is. Waarschijnlijk is dat tweede puntje iets dat niet mee verschaald is en zo je hele scherm in beslag neemt.

neok

Ja, het rare is toen ik klaar was met de schaal enz instellen ik 2x op me muiswieltje klikte en toen werd alles dus heel klein.
Als ik op zo'n puntje inzoem dan blijft het gewoon een puntje en ik krijg de melding dat ik niet meer verder kan inzoemen

Gene

dan blijft er maar één oplossing over erase dat puntje en doe zoom all

neok

Er zijn 2 puntjes, als in de linker selecteer dan geeft hij aan dat er +- 2000 objecten zijn gevonden.
En als ik de rechter selecteer dan loopt autocad vast :(

bart

Citaat van: neok op za 21 10 2006, 18:34:20
Er zijn 2 puntjes, als in de linker selecteer dan geeft hij aan dat er +- 2000 objecten zijn gevonden.
En als ik de rechter selecteer dan loopt autocad vast :(

de meest simpele oplossing in dit soort gevallen is undo gebruiken (maar daar heb je nu niets meer aan)

Ten eerste je hebt iets gedaan wat niet nodig was autocad gebruikt geen eenheid maar units
de unit is wat je er zelf van maakt.
dus als je tudens het invoeren steeds er van overtuigd was dat je mm invoerde (1 meter voer je dan nummeriek als 1000 in)
dan heb je ook mm.

mocht je eens echt iets moeten verschalen