yoin

jo-king

grrr!

na een "goeie" autocad crash, probeerde in mijn autosave bestand te benaderen, blijkt dat acad geen autobackup gemaakt had!

nochtans weet ik 100% zeker dat deze optie aan stond!

waarschijnlijk is via een lisp (c3a add-ons?) deze optie uit geschakeld! is dit mogelijk? weet iemand welke lisp; of welk commando dit kan zijn?

wat is het commando om autobackup aan/uit te zetten? dan zet ik dit mee in een vaak gebruikte macro ;)

thx.
Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Active_Immun

Hy,

De autosave kan je opzetten onder: Tools > Options > Open and Save > File Safety Precautions

En ipv steeds je backup bestanden op de standaard windows plaats te laten opslagen, maak een TEMP-directory aan voor enkel de CAD bestanden. Vergeet wel niet te verwijzen naar dit pad via: Tools > Options > Files > Tempry Drawing File Location
Hier heb ik ook de Log File Location, Plot and Publish Log File Location & Tempory External Reference File Location naartoe talen verwijzen.
Als er dan iets gebeurd, dan weet je steeds dat al je data van CAD hier zijn terug te vinden. Niet vergeten dit op regelmatige basis eens leeg te maken natuurlijk. Ook niet vergeten dit mee op te slaan in template of profiel.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

jo-king

Citaat van: Active_Immun op wo 09 08 2006, 14:25:50

De autosave kan je opzetten onder: Tools > Options > Open and Save > File Safety Precautions

bedankt voor het antwoord, maar dat is rookie-news :) & ik zocht de cmd-regel hiervoor

ik heb ondertussen al gevonden dat het PUBLISH commando de dader zou zijn:

Citeer
From time to time, AutoCAD 2005 seems to reset the SAVETIME variable setting to 0, effectively disabling the AutoSave feature.
This is a known problem with version 2005 - AutoCAD temporarily disables AutoSave during the PUBLISH command. If this command fails AutoSave is not restored.

As a fix, you can use the following VBA reactor to restore AutoSave after each command:

Private Sub AcadDocument_EndCommand (ByVal CommandName As String)
ThisDrawing.SetVariable "SAVETIME", 10
End Sub

NB added: reported also in AutoCAD 2006

gevonden op cadforum.cz
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Active_Immun

Als aanvulling, de automatische opslag is ook uit als je in de block editor bezig bent (komt uit de help van AutoCAD2006).

cmd-regel : F1 > search for "File Safety Precautions"   :D :wink:

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

jo-king

Citaat van: Active_Immun op wo 09 08 2006, 15:03:00
Als aanvulling, de automatische opslag is ook uit als je in de block editor bezig bent (komt uit de help van AutoCAD2006).

cmd-regel : F1 > search for "File Safety Precautions"   :D :wink:

GreetZzz,
mE!
8)

de automatische opslag is uit tijdens het uitvoeren van ELK commando. autosave zal enkel gebeuren tussen twee commando's in.
en de timer wordt gereset als je manueel saved. dus als je je autosave op 120 zet, en manueel save't om de 119 minuten, zal je nooit een .bak file hebben.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Active_Immun

Citaat van: jo-king op wo 09 08 2006, 15:15:40
de automatische opslag is uit tijdens het uitvoeren van ELK commando. autosave zal enkel gebeuren tussen twee commando's in.
Volledig mee eens. Doch de Block Editor is geen commando, is een tool waarin je commando's gebruikt.

Citaat van: jo-king op wo 09 08 2006, 15:15:40
en de timer wordt gereset als je manueel saved. dus als je je autosave op 120 zet, en manueel save't om de 119 minuten, zal je nooit een .bak file hebben.
Volledig mee eens als je dan ook je "ISAVEBAK" op "0" hebt staan.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD