yoin

Manu

Ik ontvang regelmatig bouwkundige plannen waarop ik verder moet werken.
Ik 'bewerk' het origineel altijd zodat alles op 1 layer komt te staan, en dat alles in 1 kleur..
Echter, de 'multilines' (Mlines) in die plannen kan ik niet aanpassen, in de dialoogbox kan ik enkel 'modify' toepassen op de standaard Mline.
De -van het studiebureau- aangemaakte Mlines zijn niet aanpasbaar..
Wie weet raad met dergelijke Mlines?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Joop

Kun je een tekening met enkele van deze zelfgemaakte mline posten dan kan er eens naar gekeken worden. :lol:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

jo-king

manu,

mag je de multilines exploderen? dan bekom je gewoon lijnen, dewelke je gewoon kan aanpassen.

misschien eerst even FILTER op multilines, zodat je niet alles explodeert ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

In bijlage een stukje uit voorbeeld van een (stukje) plan met de bewuste Mlines..
Daar de Mlines de binnenwanden van een gebouw weergeven lijkt exploderen ervan geen oplossing.. het is een bouwkundig plan dat duidelijk moet weergeven
wat wanden e.d. zijn.. het gaat trouwens om meer dan 1 plan, dus ze exploderen om daarna te gaan arceren en/of van dikke polylines te gaan voorzien is té tijdsrovend...

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Manu op do 06 07 2006, 14:28:33
In bijlage een stukje uit voorbeeld van een (stukje) plan met de bewuste Mlines..
Daar de Mlines de binnenwanden van een gebouw weergeven lijkt exploderen ervan geen oplossing.. het is een bouwkundig plan dat duidelijk moet weergeven
wat wanden e.d. zijn.. het gaat trouwens om meer dan 1 plan, dus ze exploderen om daarna te gaan arceren en/of van dikke polylines te gaan voorzien is té tijdsrovend...

groeten,

Manu

dat bestandje krijg ik niet eens open :s
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Sorry jo-king,

nu de dwg in 2000-formaat.... ivp 2007...

Manu
Sketchup 4-5-6

bart

Modify

Hiermee wordt het dialoogvenster Modify Multiline Style weergegeven, waarin u een geselecteerde multilijnstijl kunt wijzigen. U kunt de standaardmultilijnstijl STANDARD niet wijzigen.

Opmerking De element- en multilijneigenschappen van de multilijnstijl STANDARD, of van multilijnstijlen die in de tekening worden gebruikt, kunt u niet wijzigen. U kunt een bestaande multilijnstijl bewerken door de wijzigingen aan te brengen voordat u multilijnen tekent waarbij die stijl gebruikt wordt

bovenstaande een stukj e uit de help van het commando mlstyle

zoals je zie is wijzigen van een gebruikte style niet mogelijk :shock:

je zou het volgende eens kunnen proberen

selecteer alle mlines met qselect en maak hier een wblock van (zorg dat het insertpunt bekend is)
verwijder alle mlines
pas de stylen aan met mlstyle
en insert de de lijnen weer
(ter plekke bedacht en even getest maar dat werkt niet autocad zet automatisch een volgnummer achter de naam)

e.a is dus waarschijnlijk alleen op te lossen met een progje dat de lijnen opnieuw tekent aan de hand van de oude lijnen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber