FastFiber

transparant maken + offset bij vertakte lijn

Gestart door Bever, di 25 07 2006, 20:00:14

Vorige topic - Volgende topic

Bever

ik ben bezig met een overzichtskaart is en heb een paar buffer zones gemaakt deze wil ik graag transparant hebben is dat mogelijk?? na mijn mening niet
heb o.a al geprobeerd arcering op hele kleine schaal te zetten.

2e vraag

mijn 2e vraag gaat er over dat ik een een gekronkelde lijn met allemaal zij takken hoe kan ik hier beste een buffer omheen krijgen met offset.
het lijkt mij dat ik eerst 1 polygoon moet maken maar zodra pedit gebruik en van lijn polygoon maak en daarna de rest join hou ik nog steed heel veel segmenten over hoe vaak ik het ook doe. ??? 

hulpje

Citaat van: Bever op di 25 07 2006, 20:00:14

2e vraag

mijn 2e vraag gaat er over dat ik een een gekronkelde lijn met allemaal zij takken hoe kan ik hier beste een buffer omheen krijgen met offset.
het lijkt mij dat ik eerst 1 polygoon moet maken maar zodra pedit gebruik en van lijn polygoon maak en daarna de rest join hou ik nog steed heel veel segmenten over hoe vaak ik het ook doe. ??? 

Waarschijnlijk zijn het allemaal lijnen die elkaar net niet raken.
Daar kom je op de volgen manier achter.
Probeer eens of je het binnenste gedeelte kan arceren.
Lukt dat niet, omdat het geen gesloten omgeving is, dan weet je dus dat er openingen zijn in je lijnen.

Kan je wel arceren, dan is er het commando bpoly.
Met bpoly kan je een polyline maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Citaat van: Bever op di 25 07 2006, 20:00:14

2e vraag

een ploygoon is een veelhoek die kan je niet maken met pedit wel een polylijn.
een polylijn heeft echter 1 begin en 1 eind punt en voor de rest tussenpunten

uit je beschrijvng maak ik op dat de een soort boomstructeur bedoeld. dit kan je niet met 1 pline tekenen (tenzij je het grootste deel dubbel tekend)
de fundi pedit haalt hierbij dus niets en aan ofset heb je ook niet veel.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Citeerik ben bezig met een overzichtskaart is en heb een paar buffer zones gemaakt deze wil ik graag transparant hebben is dat mogelijk?? na mijn mening niet
heb o.a al geprobeerd arcering op hele kleine schaal te zetten.

Als je het lijntype voor de hatch veranderd in dot en je speelt wat met de kleur en lijn schaal kom je een heel eind.
Bij een grotere lijnschaal (ltscale) wordt er minder afgedekt en "schijnt er dus meer door".
Bij een lichere kleur zie je meer van de achtergrond cq van het gene dat "doorschijnt".
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".