yoin

Sander

Goedendag allemaal,

nieuweling op Cadsite, ziet er goed uit...
Ik heb een 2-tal probleempjes met AutoCad 2006:
1) In het verleden gebruikte ik 2002LT, hierin kon ik in paperspace een tekst over mijn viewport heen zetten en er in 'plot style table' een  screening van zm.35% aan geven. Dit ivm tekeningen die als bijlage bij offertes worden geleverd (logo schuin over de tekening).
Nu wil ik dat ook in 2006 doen, maar hij zet de tekst alleen lichter neer en niet doorzichtig -screening van 10% tot 80%  geprobeerd- , hierbij verdwijnt mijn maatvoering achter de tekst (dit was niet zo in 2002LT).
Ik heb onlangs een cursus gevorderd gevolgd, maar mijn leraar kon er ook niet de hand opleggen.
2) Ik zie bij rmk/properties niet de properties die ik nodig heb: --> (heb al een verwant onderwerp gevonden, maar die had geen oplossing.) Probleem gaat als volgt: tekening met viewport, viewport schaal instellen via properties, rmk/properties, geeft geen lijst, Toggleknop op + of op 1 geeft niet thuis, Select Objects geeft alleen de huidge layer.

Help svp ?!?!?!

oh ja, er staat op mijn Dell XP pro SP2

Sander,
ik ben ook maar een mens
Sander,
Ik ben ook maar een mens

bart

je kan in het plotmenu plot paperspace last aanzetten zet deze optie eens uit  dan wordt de normale draworder uitgevoerd
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Sander

Bart,

bedankt voor je reactie:

maar... 'plot paperspace last' uitzetten geeft dan wel de tekeningen via de viewports goed door , maar niet mijn maatvoering (Deze staat altijd in paperspace).
Probleem blijft...

Sander
Sander,
Ik ben ook maar een mens

bart

Citaat van: Sander op ma 10 07 2006, 12:58:48
Bart,

bedankt voor je reactie:

maar... 'plot paperspace last' uitzetten geeft dan wel de tekeningen via de viewports goed door , maar niet mijn maatvoering (Deze staat altijd in paperspace).
Probleem blijft...

Sander

ook als je je maatvoering
met draworder naar het front brengt ?
de optie uitzetten betekend volgens mij dat je model en je layout gelijk behandeld worden tijdens het plotten
dus niet eerst het model en dan alles uit de layout er over heen.
je moet dan dus ook zelf de volgorde goed zetten.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Sander

Yep, nu doettie perecies wat hij moet doen--> op  de achtergrond achtergrond staan te wezen... perfect.

Merci-bien Bart
Sander,
Ik ben ook maar een mens