yoin

Morian

Hallo,

Ik ben beginner in Auto Cad. Ik werk met Acad2000 en 2006 op Windows XP.

Ik wil graag van bestaande ojekten (b.v. tavelbladen in alle vormen) polylijnen maken om deze als CNC programma te gebruiken.

Ik ga dus eerst door middel van PEDIT en vervolgens JOIN de lijnen omzetten en aan elkaar hangen.
Als ik dan de optie CLOSE kies zet Auto Cad niet alle geselecteerde lijnen om maar zoekt ergens een andere weg. Er bevindt zich dus ergens een gat of lijnen steken over.
Vervolgens moet ik dus altijd naar de opening in de polylijn zoeken. meestal zijn dat heel kleine openingen die zelfs door extreem inzoomen niet te vinden zijn.

Hoe kan ik dat op een snellere, en hopelijk makkelijke, manier oplossen?  :nigoe:

julien

Als ik zo'n zaken tegen kom doe ik eerst een join en dan kijk ik waar er een onderbreking is. Hier doe ik dan een fillet met radius 0. Dit herhaal je totdat alles netjes toe is.

bart

het gat zit waar door het close commando de extra lijn wordt gemaakt om het geheel te sluiten.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

aiky

Jo

Met welke cnc programma werken jullie?
Want niet in iedere programma moet je stuk niet in één lijn zijn.
Een andere optie is een region maken van je stuk. Daarbij zal je van je stuk een vlak maken.

grtz aiky

Morian

Dat met fillet werkt, tenminste bij deze tekening.

Ik heb ook geprobeerd een region te maken maar dat heeft niet gewerkt. Wij gebruiken het CNC programma van de machine zelf. Het is een Rover 24 van BIESSE. Volgens de leverancier is het alleen mogelijk om met polylijnen te werken. Natuurlijk kan je ook gewoon een enkele lijn maken. Maar als je een bepaalde vorm wil maken is het toch lastig om met allemaal enkele lijnen te werken.

Bedankt allemaal.  :pintje:

yoin