FastFiber

selectie dubbele lijnen

Gestart door taita_be, do 06 07 2006, 20:20:50

Vorige topic - Volgende topic

taita_be

Hallo beste acad gebruikers.

Ik gebruik autocad map 2004. Nu heb ik een probleempje. Op layer x staan een aantal lijnen , op layer y staan eveneens een aantal lijnen. Een deel van die lijnen overlappen elkaar, m.a.w. het betreft exact dezelfde lijnen maar ze komen voor zowel op layer x als op layer y.
Nu wil ik, daar waar er dus twee lijnen boven elkaar staan een nieuwe lijnen maken op layer z en daarna de dubbele lijnen wissen (dit laatste is geen probleem via cleanup utilities).
Hoe kan ik een selectieset maken die mij alle lijnen op layer x geeft, daar waar er ook op dezelfde plaats een lijn op layer y staat?

Ik probeerde al via "map cleanup" en via "querie" maar raak er niet uit.
Kan iemand mij op weg helpen a.u.b.?

Dank bij voorbaat.
Taita

bart

probeer het commando overkill uit de expresstools eens
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

taita_be

overkill lukt niet. Daarmee kan ik uiteraard de dubbele lijnen wissen, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil een selectieset bewaren met daarin de dubbele lijnen.
Taita

Joop

Met LISP is dit eenvoudig op te lossen.
>> maak een selectie van alle lijnen op laag x
>> maak een selectie van alle lijnen op laag y
>> vergelijk elke lijn uit de eerste selectie met alle lijnen uit de tweede selectie m.b.v. de eindpunten van de lijnen.
>> als de lijnen gelijk zijn teken een nieuwe lijn op laag z
>> verwijder de gelijke lijnen op laag x en y

Simpel.  :mrgreen:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bart

Citaat van: taita_be op vr 07 07 2006, 09:20:23
overkill lukt niet. Daarmee kan ik uiteraard de dubbele lijnen wissen, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil een selectieset bewaren met daarin de dubbele lijnen.
Taita
wil je de lijnen die ergens door een ander overlapt worden of de begin en eindpunten van de overlappingen om een derde set lijnen te tekenen die we maar even z noemen die alleen de overlappingen betreft ?
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

taita_be

Ja...met lisp zal dat waarschijnlijk wel mogelijk zijn, alleen.....ken ik vrij weinig van lisp.....Toch bedankt voor de reactie Joop!
Bart, om op jou vraag te antwoorden: de bedoeling is, als er op layer x een lijn staat,  na te gaan of er op layer layer y een identieke lijn staat. In bevestigend geval moet er een identieke lijn op layer z komen en mogen de lijnen op layers x en y gewist worden.
Ik probeer dus een selectieset te maken van de lijnen op layer x, maar enkel van deze waarvan er een copie staat op layer y.
Dank
Taita

bart

Citaat van: taita_be op vr 07 07 2006, 18:34:47
Ja...met lisp zal dat waarschijnlijk wel mogelijk zijn, alleen.....ken ik vrij weinig van lisp.....Toch bedankt voor de reactie Joop!
Bart, om op jou vraag te antwoorden: de bedoeling is, als er op layer x een lijn staat,  na te gaan of er op layer layer y een identieke lijn staat. In bevestigend geval moet er een identieke lijn op layer z komen en mogen de lijnen op layers x en y gewist worden.
Ik probeer dus een selectieset te maken van de lijnen op layer x, maar enkel van deze waarvan er een copie staat op layer y.
Dank
Taita

dat is dus exact wat je met overkill kan doen
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

taita_be

overkill maakt inderdaad een selectieset met de door mij bedoelde lijnen, echter wist overkill deze lijnen onmiddelijk. Kan ik deze selectieset op een of andere manier gebruiken voor een ander commando? het is mijn bedoeling om een copy van de geselecteerde lijnen op een 3e layer te plaatsen, pas daarna mogen ze op de 1e en op de 2e layer gewist worden.
Deze optie kan ik toch niet vinden bij overkill.
Toch van harte dank voor de reacties.
Taita

FastFiber