FastFiber

Vraag betreffende toolpalletes in acad 2006

Gestart door klokkie, vr 17 03 2006, 10:27:04

Vorige topic - Volgende topic

klokkie

Geachte forum bezoekers,

Ik heb een probleem met het gebruik van m'n toolpalletes als ik b.v. een blok er in probeer te slepen lukt dit niet er verschijnd een soort verbods tekentje wie weet hoe ik dit oplos. Is het een instelling die niet goed staat???

Ik zie jullie oplossing graag tegemoet!!!

Groet Jeroen Klok.

jo-king

hou je blok -die je naar de toolpalette sleept- even langer boven de toolpalette, eerst verschijnt er een verbodstekentje, nadien (een seconde of drie) komt er een horizontaal lijntje, waardoor de blok bij het loslaten in de palette geplaatst wordt.

het kan natuurlijk ook zijn dat je toolpalete gelockt is. (staat er een hangslotje rechtsonder van je toolpalette?)
dan moet je je toolpalette-bestanden opzoeken en "read-only" afzetten...

succes
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Gene

Als je een block op je toolpallet wil zetten moet je eerst de tekening opslaan

klokkie

Hoi,

Heb geprobeerd een block een paar seconde boven de toolpallete te houden maar het blijft een verbodsteken???
De toolpallete is ook niet gelocked,er zit helemaal niks in ook niet de examples die autodesk er in zou hebben geplaatst???
En de tek. is gesaved en heeft een naam

Wie o wie heeft een oplossing!!!

jo-king

Citaat van: klokkie op ma 20 03 2006, 12:20:03
Heb geprobeerd een block een paar seconde boven de toolpallete te houden maar het blijft een verbodsteken???
De toolpallete is ook niet gelocked,er zit helemaal niks in ook niet de examples die autodesk er in zou hebben geplaatst???

je hebt geen examples van autodesk? welke toolpalette heb je dan open staan? geef anders eens een screenshot van hoe jouw toolpallet er uitziet...?

probeer eens in design-center je tekening te openen & naar de blocks te gaan.
rechtermuis-klik nu eens en kies de optie "create toolpallet".. dit zou toch moeten werken hoor
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Gene

jo-king

Citaat van: Gene op di 21 03 2006, 10:44:09
Het is toch een Wblock?

dit hoeft toch helemaal niet?

je kan toch perfect een gewone tekening vol blocks hebben en deze blocks rechtstreeks naar je toolpallet slepen?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

FastFiber