yoin

jo-king

Ik heb een voorval gehad met een nieuwe tekening in AutoCAD 2004.
hierin had ik twee Xref's en twee images; op de tekening stonden enkel polylines, waarin ik enkele Pantone-kleur SOLID-hatches had gezet...
(de xrefs waren de architectuur, de hatches zorgde voor "kleur" in de ruimtes)

bij het plotten waren er geen hatches te bespeuren!
meteen gecontroleerd of de layer op "don't-plot" stond, of m'n ctb fout was, maar alles klopte...
toen ik nadien plot-preview deed, kreeg ik ook geen hatches te zien... en als ik exit-preview deed, stonden m'n hatches gewoon NIET meer in mijn tekening!

sinds toen kan ik in die DWG helemaal GEEN hatches meer maken...
ik krijg geen error of niets; autocad lijkt de hatch wel te berekenen, maar toont hem niet!
eender welke layer, eender welk patroon..
gek he ;)

ik heb dit naar C3A opgestuurd, daar wisten ze ook geen raad.
zij hebben dit probleem naar Autodesk zelf gestuurd; maar ik betwijfel of ik ooit antwoord krijg.

het enigste dat ik kon doen, was dus helemaal opnieuw beginnen in een nieuw bestand...

Wat is jullie gekste/ergste/uniekste crash ooit ?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

HofCAD

Citaat van: jo-king op vr 10 02 2006, 13:45:35
Ik heb een voorval gehad met een nieuwe tekening in AutoCAD 2004.

Wat is jullie gekste/ergste/uniekste crash ooit ?

Beste Jo-King,

Mijn gekste/ergste/uniekste crash ooit was in AutoCAD Release 11.
Ik had een geweldige diashow (slides) met de resp. tekeningen op
een diskette staan, toen AutoCAD crashde. :oops:
Na de crash waren de tekeningen niet meer leesbaar, de slides(dia's) echter wel.
Maar door de slides liepen willekeurige schuine lijnen. :o :o :o :o :o :o :o
Ik word nu nog triest, als ik er aan terug denk. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Sindsdien is het nooit meer goed met mij gekomen. :evil: :twisted: :duivel1: :Duiveltje: :nigoe:

Groetjes HofCAD CSI
ACADcadabra

obiwan

hallo jo-king

mijn  slechte dag met autocad was toen ik mijn tekeningen af gewerkt had.toen mijn pc afsloot en naar huis ging en de volgende morgend mijn tekeningen maar voor 31% opende. En zoal er hier op het bedijf gewerkt wordt staan in 1 tekening wel tot 20 layouts
:twisted: :duivel1:voor zot van te worden

obiwan

FastFiber