FastFiber

acad lt, Trim werkt niet normaal

Gestart door Reinier, do 23 02 2006, 11:25:33

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Hallo,

Op moment loop ik stage bij een aannemer, daar moet ik het nodige tekenwerk verrichten maar nu is mijn probleem dat de functie "trim"niet goed werkt.

Dat wil zeggen als 2 lijnen elkaar kruisen en ik wil deze afbreken op het kruis dat hij maar 1 gedeelte trim"d ..

Hij trim van het snijpunt tot zon 500mm naar het eind van de lijn die ik trim.

Wat moet ik wijzigen in acad dat hij dat weer normaal doet?

mvgr. Reinier  :ween:
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

jo-king

weet je zeker dat het maar twee lijnen zijn die elkaar kruisen, en niet verschillende lijnen die boven elkaar staan?
OVERKILL kan dit probleem oplossen, door de lijnen in elkaar te "versmelten"

staat er misschien een donkere lijn (die je niet goed ziet) waarop hij trimt??

MAAR :)
hoogstwaarschijnlijk staat je trim op "edge-extend"

voer het commando trim uit, druk enter om alles te selecteren, en dan "edge" en "no extend"

je zal trimmen op het "denkbeeldige" verlengde van een lijn...

no extend zal dit dan oplossen, waardoor trim enkel trimt op effectieve rakende snijpunten.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Reinier

Citaat van: jo-king op do 23 02 2006, 11:36:47
weet je zeker dat het maar twee lijnen zijn die elkaar kruisen, en niet verschillende lijnen die boven elkaar staan?
OVERKILL kan dit probleem oplossen, door de lijnen in elkaar te "versmelten"Jah weet ik zeker.. ben begonnen in een lege tekening

staat er misschien een donkere lijn (die je niet goed ziet) waarop hij trimt?? DUS NEE..

MAAR :)
hoogstwaarschijnlijk staat je trim op "edge-extend" KLOPT

voer het commando trim uit, druk enter om alles te selecteren, en dan "edge" en "no extend" gedaan,, en bedankt he..

je zal trimmen op het "denkbeeldige" verlengde van een lijn...

no extend zal dit dan oplossen, waardoor trim enkel trimt op effectieve rakende snijpunten.

ZOALS ALS NU LIJKT IS HET GEFIXXED

BEDANKT
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

yoin