FastFiber

printerinstallatie-probleem

Gestart door Markske, wo 11 01 2006, 14:12:38

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi,

als ik één ding lastig vind in AutoCAD, dan is het wel het goed installeren van een (netwerk)printer...

bij mijn collega's doet volgend probleem zich voor:

ze werken met AutoCAD2000 en willen een systeemprinter installeren. Onder systeemprinters versta ik: de printers die in Windows zijn geïnstalleerd en in het mapje "printers" staan.

Als ik via AutoCAD op de snelkoppeling "Add-A-Plotter Wizard" klik, die naar volgend bestand verwijst: "C:\Program Files\ACAD2000\addplwiz.exe", krijg ik het scherm "Add Plotter - Begin". Daarin kies ik "systeem printer" en krijg ik een lijstje van alle geïnstalleerde systeemprinters. Kleine opmerking: die systeemprinters zijn eigelijk netwerkprinters. (ik hoop dat hierdoor geen verwarring ontstaat  :wink: )
AutoCAD geeft dan de melding dat de naam van de printer langer is dan 31 characters. Ik klik op OK. En dan krijg ik volgend foutmelding venster:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!
Program: C:\Program Files\ACAD2000\addplwiz.exe

abnormal program termination

ik kies OK, en het plotvenster sluit af...

Wie kan mij vertellen wat er hier mis loopt, en hoe kan ik dit probleem oplossen???

Alvast bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Markske

grosfeld

Hoi Markske,

Ik weet niet meer precies hoe het zat bij versie 200, wij werken hier inmiddels met 2005.

Ik kopier met ctrl+c de systeemprinter altijd in de autocad map met printers idem met de ctb-tabel en vervolgens kun je hem dan selecteren het plotmenu.

Bij 2005 kun je onder file de plottermanager selecteren, als je dan met de browser naar je systeemprinters gaat dan kun je hem kopieren.

Hopelijk heb je hier iets aan. Je foutmelding zegt mij niets.

succes Ivo

bart

de fout wordt duidelijk aangegeven (vind ik)
de naam van de printer is te lang
maak hier een korte naam van
(het kan zijn dat een deel van het netwerkpad nog meedoet in de printernaam binnen autocad 2000)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Om het probleem te omzeilen moet je geen systeemprinter installeren maar een netwerkprinter.
Je hebt dan (meestal) ook meer instelmogelijkheden.

Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Markske

Hey,

dank je wel voor jullie reacties  :D
maar ik vrees dat ik er niet echt uitkom... onze systeembeheerder (die ons zelden een bezoekje wil komen brengen) heeft onze systemen zo erg beveiligd dat ik bijna niets kan of mag doen  :(

anyway, ik heb het probleem bij hem neergelegd, dat hij het maar oplost 
(is de gemakkelijkste oplossing :wink: )

Nogmaals bedankt voor de tips!!!

Groetjes,
Markske

yoin