FastFiber

Viewports

Gestart door Coen, wo 16 11 2005, 07:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Coen

Beste gasten,

Hoe kan ik in mij layout een viewport maken met meer dan 4 punten erin. Ik kreeg gisteren bijvoorbeeld een tekening binnen met een viewport die om de onderhoek heen is getekend. Zo gaat de tekening niet door een onderhoek heen. Ook moet het volgens mij mogelijk zijn om zelfs een viewport als circelk te maken, voor bijvoobeeld diverse details in te tekenen.

kan iemand me daarbij helpen?

Coen
Evt. antwoord op c.hooijer@hooijer.nl

Reimer

Beste Coen,

wanneer je een nieuwe viewport gaat maken kun je kiezen voor een polygonal viewport. Deze kan uit meerdere hoekpunten bestaan.
Ook kun je eerst met een pline de gewenste vorm maken en vervolgens bij het commando viewport kiezen voor object. Het geselecteerde object wordt nu een viewport.

Groeten
Reimer

bart

je kan in het menu kiezen voor polygonal of object als viewport
in principe zijn alle vormen mogelijk
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

HofCAD

Citaat van: Coen op wo 16 11 2005, 07:56:24
Beste gasten,

Hoe kan ik in mij layout een viewport maken met meer dan 4 punten erin. Ik kreeg gisteren bijvoorbeeld een tekening binnen met een viewport die om de onderhoek heen is getekend. Zo gaat de tekening niet door een onderhoek heen. Ook moet het volgens mij mogelijk zijn om zelfs een viewport als circelk te maken, voor bijvoobeeld diverse details in te tekenen.

kan iemand me daarbij helpen?
Coen
Evt. antwoord op c.hooijer@hooijer.nl

------------- ~\\|//~ ------------
------------- (o)-(o) -------------
-------ooO---(_)---Ooo--------

Beste Coen,

Als U in Paperspace (Tilemode 0) het commando MView of -VPORTS start krijgt U de prompt:
Specify corner of viewport or
[ON/OFF/Fit/Shadeplot/Lock/Object/Polygonal/Restore/2/3/4] <Fit>:
Met de optie Object kunt U een gesloten polylijn en bijv. een cirkel omzetten naar een zwevend kijkvenster
(viewport).

Groetjes HofCAD CSI

PS Switchen tussen de viewports kun je met
CTRL+V als 'Windows standard accelerator keys' uit staat
en met CTRL+R  als 'Windows standard accelerator keys' aan staat.

ACADcadabra

julien

Let wel dat dit pas vanaf versie 2000 kan aangemaakt worden.

FastFiber