FastFiber

Hatch basepoint

Gestart door Markske, di 18 10 2005, 21:34:11

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi,

weet iemand van jullie soms of de hatch patterns in ACAD rekening houden met een soort basepoint voor die hatch?

voorbeeldje:

ik heb een rechthoek en ik wil daar een baksteen-hatch in plaatsen. Maar ik wil dat ACAD rekening houdt met de linker-onderhoek van die rechthoek, en die als zogezegd nul-punt aanneemt om van daaruit met een volledige baksteen te beginnen.

kent iemand van jullie dat commando waarmee je het "base-point" van je hatch kan bepalen???

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Markske

Reimer

Hoi Markske,

in acad 2006 kun je als basispunt aangeven:
- het nulpunt van je current ucs
- een zelf geselecteerd punt
- één van de 4 hoeken of het midden van de hatch boundary

In oudere acad versies wordt als basispunt volgens mij altijd het nulpunt van het current UCS gebruikt.
Wanneer je de baksteen-arcering op een specifiek punt wilt beginnen moet je een UCS aanmaken met als nulpunt het gewenste startpunt van de arcering.

Reimer

Markske

Yep,

je hebt gelijk Reimer,
ik hoefde enkel maar m'n UCS origin point op de juiste plek te zetten.

Dank je wel voor de tip  :wink:

Groetjes,
Markske

Kenny H

Citaat van: ReimerHoi Markske,

in acad 2006 kun je als basispunt aangeven:
- het nulpunt van je current ucs
- een zelf geselecteerd punt
- één van de 4 hoeken of het midden van de hatch boundary

In oudere acad versies wordt als basispunt volgens mij altijd het nulpunt van het current UCS gebruikt.
Wanneer je de baksteen-arcering op een specifiek punt wilt beginnen moet je een UCS aanmaken met als nulpunt het gewenste startpunt van de arcering.

Reimer

Wat Reimer post klopt idd.  :wink:

Het is niet om moeilijk te doen maar deze informatie kon je ook hier vinden
http://www.cadsite.be/forum/viewtopic.php?t=728

Citaat van: Kenny HTip:
Om een mooie arcering te bekomen, moet je dus uw nulpunt verplaatsen naar de linker of rechter onderhoek van uw te arceren oppervlak.
Dan start uw arcering ook met een volledige steen of pan ipv een halve, 1/3 , ¼, ... van een steen of pan.
8) Volvo 4 Life 8)