FastFiber

Selecteren en pannen

Gestart door Petperm, wo 12 10 2005, 14:35:00

Vorige topic - Volgende topic

julien

Arno Verwegen

Hallo,

ik zat met iets soortgelijks, lees maar even, dan wordt je nog een keer doorverwezen.

www.cadsite.be/forum/viewtopic.php?t=634&highlight=

Arno
Arno Verwegen Tekeningen en Berekeningen
Werktuigbouwkundig ontwerp- en tekenburo

Reimer

Hallo,

ik blijf het vreemd vinden dat ik in oudere acad versies dit probleem niet had en sinds (gokje) 2005 wel.

Ik wil een window-selectie maken van linksonder naar rechtsboven. Ik zoom in op het punt linksonder -> ik klik voor het eerste punt -> ik zoom in op het tweede punt (b.v. door pannen of uit- en weer inzoomen) -> wanneer ik klik voor het tweede punt is het eerste punt verschoven naar de linker onderhoek van mijn scherm. Ik mis nu een groot deel van hetgeen ik wilde selecteren. :twisted:  :twisted:  :cry:

Reimer.

bart

je doet hieraan het volgende

zorg dat je alles op het scherm hebt als je het commando start

vervolgens kan je inzomen zoveel je wilt de selectie blijft behouden.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Beste Bart,

dit werkt bij mij maar half. Inderdaad blijft het eerste selectiepunt nu op zijn plaats. Echter objecten die bij het aanklikken van het tweede punt wel binnen de selectie vallen maar op dit moment volledig buiten beeld staan worden NIET meegenomen.
Zou je eens willen proberen of dit bij jou ook zo is?

Reimer

bart

als het een hele moeilijke selectie is
geef dan even wp (voor windows polygon) of cp (voor crossing polygon) in op de commandline als je binnen het commando wilt selecteren

je kan nu een veelhoek tekenen en aan het eind daarvan zorgen dat hij weer helemaal in beeld staat. voordat je de selectie bevestigd.

ps
wat je zegt is correct maar omdat is al zolang teken omzeil ik dat altijt onbewust
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

yoin