FastFiber

Rotated Dimensions

Gestart door Markske, di 06 09 2005, 10:41:11

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi-hoi,

Ik heb hier een tekening die is opgebouwd met allemaal Rotated Dimensions. Weet iemand hoe ik die kan aanpassen in Aligned Dimensions???

Groetjes,
Markske

Dnereb

Weet je wel zeker dat je dat wilt ?
volgens mij betekent het dat de dimensions de afstand gaan meten tussen de twee punten die aangeklikt zijn om de dim te creeren.
dus al iemand van een rechthoek de linker bovenhoek en rechteronderhoek heeft aangeklikt om de lengte te dimmen dan ga je nu de lengte van de diagonaal weergeven.

Markske

Blijkbaar is er iets anders aan de hand...

Omdat de meeste maatgetallen in deze tekening op hun kop staan, en ik zag dat al die maatvoeringen de definitie "Rotated Dimension" hebben, dacht ik dat dit het probleem was.
Maar ik vrees dat er iets anders aan de hand is, maar wat???
Naar mijn weten kan je onmogelijk een Dimension op z'n kop roteren. Ik dacht dat het maatgetal zich altijd aanpastte zodat het altijd leesbaar is...

Iemand enig idee???

Greetz,
Markske

bart

volgens mij is dat instelbaar.
zal eens kijken of ik de variabele kan vinden
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

WebRacer

hangt al af van welk punt eerst werd genomen en welk laatst....
?

Dnereb

selecteer eens 1 dimension en kijk in de propperties browser bij Text
naar text rotation.... is die 0 of is die 180.

Sommige kl$%^$# draaien tekeningen om zodat ze 'goed' geprint worden misschien is dit bij jou ook het geval. en heeft die slimpieper alle texten van dims geroteerd. :twisted:  :evil:

bart

je kan het effect bereiken door de maatvoering in een block op te nemen

vervolgens het block te spiegelen over de x as en daarna over de y as.

als je dit block explodeer ontstaat de gespiegelde maatvoering. die je bedoeld.

Maar daarmee heb ik nog geen oplossing voor je mocht me nog iets te binnen schieten dan laat ik het horen.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Markske

hey,

bedankt voor jullie reacties!!!

ik heb nu die tekening aan een collega gegeven, en die heeft nu alles handmatig aan het aanpassen geweest. Spijtig genoeg vind ik de originele niet meer terug, anders ging ik nog eens kijken wat er eigelijk allemaal met gebeurd was.
Maar ja... 'k zal het maar laten rusten zekers?

En ik blijf erbij, toch zijn er soms nog tekenaars die je beter kan laten tekenen met Paint i.p.v. met een deftig CAD-programma  :wink:

Gelukkig dat dit zo'n goed forum is waar je met al je problemen terrecht kan  :D

Greetz & tot de volgende,
Markske