FastFiber

Arkey tekeningen openen met AutoCad?

Gestart door Roel23, vr 19 08 2005, 09:13:30

Vorige topic - Volgende topic

Roel23

Best mensen!!

Mijn complimenten voor je site Julien, heb er al veel van opgestoken!!

Heb ook een vraagje,

Ik krijg vandaag een cd-rom met tekeningen die in Arkey zijn getekend.

Kan ik deze dan gewoon met AutoCad openen of moeten die eerst omgezet worden met Arkey?

Ik werk met LT2006

Alvast bedankt!! Groetjes Roel

julien

Leuk dat je veel hebt aan de site!

Welke extentie hebben tekeningen getekend in Arkey?

Kenny H

Dag Roel23,

Ten eerste welkom op dit forum. :wink:

Tja die extentie is wel van belang.
Als die tekeningen uit arkey opgeslagen zijn als een DXF of DWG is er geen enkel probleem.
Anders zul je deze eerst moeten omzetten.
8) Volvo 4 Life 8)

Roel23

Heb het niet gehaald om de cd op te halen bij de architect vandaag,
DRUK,DRUK!!?? :oops:

Ga 'm maandag halen, maar ben bang dat de arch ze niet heeft omgezet in dwg of dxf.

Dat omzetten kan alleen dus in Arkey? Ook niet iets van een klein programma wat ik ergens kan downloaden?

FIJN WEEKEND!! 8)

Gr. Roel

bart

bespaar je zelf een hoop problemen en zorg er voor dat de architect de tekeningen aanleverd als dwg (of dxf maar dwg heeft de voorkeur)
indien je de tekeningen niet op papier hebt zorg dan dat je deze ook krijgt of eventueel een pdf bestand wat je kan afdrukken.

een goede afdruk van uit arkey omgezetten tekeningen kan je namelijk wel vergeten.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Dnereb

eerlijk gezegd moet je gewoon eisen dat de tekeningen minstens in DXF worden aangeleverd.
Haast alle cad programma's kunnen exporteren naar dxf.
mocht dat onmogelijk zijn vraag dan om een licentie voor dat poroggie aan die architect. Hij/zij moet ervoor zorgen dat de tekening goed in een algemeen aanvaard formaat word aangeleverd, Anders moet je 10 Cad prog's aanschaffen om tekeningen te kunnen verwerken.
Laat hem haar eens goed kijken naar het export menu en ga desnoods langs om zelf te kijken.

bart

Citaat van: Dnerebeerlijk gezegd moet je gewoon eisen dat de tekeningen minstens in DXF worden aangeleverd.
Haast alle cad programma's kunnen exporteren naar dxf.
mocht dat onmogelijk zijn vraag dan om een licentie voor dat poroggie aan die architect. Hij/zij moet ervoor zorgen dat de tekening goed in een algemeen aanvaard formaat word aangeleverd, Anders moet je 10 Cad prog's aanschaffen om tekeningen te kunnen verwerken.
Laat hem haar eens goed kijken naar het export menu en ga desnoods langs om zelf te kijken.

Die architect is niet meer verplicht dan waarvoor hij opdracht heeft gekregen.
Als in de opdracht niet uitdrukkelijk staat dat de tekeningen in een bepaald formaat aangeleverd moeten worden mag je al blij zijn dat je ze underhaupt krijgt.

Neemt niet weg dat het een kleine moeite is om ze even om te zetten voor mede bouwers.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber