FastFiber

foutmelding in AutoCAD LT 2004

Gestart door grosfeld, di 09 08 2005, 10:15:09

Vorige topic - Volgende topic

grosfeld

Bij het kopieren van de ene tekening naar de andere krijgen we bij sommige tekeningen een foutmelding die we niet meer weg krijgen.
Hierdoor kunnen we vanuit deze tekening geen gegevens meer uitwisselen.

We werken met verschillende werkstations op een netwerk waarbij 8 medewerkers een licentie voor autoCAD LT 2004 hebben en 1 medewerker een licentie AutoCAD 2004. De licenties/installaties zijn per computer. We werken met XP proffesional.

De error die we krijgten waarna Acad word afgesloten en er een lege recover tekeningen word opgeslagen is:
Unhandled Acces Violation Reading 0X0004 Exception at 644fee80h.

Is er iemand die hier weleens van heeft gehoord?

BVD Ivo

Dnereb

De foutmelding zegt mij niet zoveel, maar wat ik mij afvraag is dit:
- Is de tekening voor de crash het laatst geopend in Acad 2004 (full version)
- Wordt er gebruik gemaakt van (V)Lisp of VBA in Acad 2004 (full version)
- Staan de tekeningen lokaal of op een server.
- Zijn de harde schijven maximaal voor 80% beschreven
- Lopen er elektrisciteits draden langs de eventueele Netwerkkabels (Elektra en netwerk in dezelfde kabelgoot)

WebRacer

CiteerDe foutmelding zegt mij niet zoveel, maar wat ik mij afvraag is dit:
- Is de tekening voor de crash het laatst geopend in Acad 2004 (full version)
- Wordt er gebruik gemaakt van (V)Lisp of VBA in Acad 2004 (full version)
- Staan de tekeningen lokaal of op een server.
- Zijn de harde schijven maximaal voor 80% beschreven
- Lopen er elektrisciteits draden langs de eventueele Netwerkkabels (Elektra en netwerk in dezelfde kabelgoot)

Als de tekening entiteiten of Xdata zou bevatten, gemaakt met een volledige versie van acad2004, zou er kunnen een probleem ontstaan.
Vlisual lisp of lisp of VBA paketten kunnen niet gebruikt worden in LT,en zorgen ook niet voor een probleem bij LT, omdat dat gebruikers-tools zijn en niet aan een tekening kleven.
Dat van die harde schijven kan zijn.....
waar de tekeningen staan = ook niet echt een probleem.

enfin, de problemen ontstaan denkelijk door Xref's in de tekening, en mss is er al veel op te lossen door een 'audit' of 'recover' te doen van de tekeningen, mss eens proberen waard...
?

grosfeld

Audit of recover maakt niets uit. We werken ook niet met X-refs.
We denken zelf dat het te maken heeft met bepaalde blocks (we weten niet welke) die in de tekening zijn ingeladen. Bijvoorbeeld kozijndetails ed. Echter het exploderen van de tekening tot alle blocks eruit zijn verwijderd niet de foutmelding.

Alle tekeningen staan op de server en de harde schijven zijn allemaal praktisch leeg.

Versie veranderingen of wissellen tussen extensie bijvoorbeeld .dxf lossen ook niets op.

Heeft niemand anders dit probleem ooit gehad!!

Ieder geval bedankt voor de racties tot nu toe.

WebRacer

1. het is momenteel nog rustig op het forum, is verlof voor velen...
2. al eens purge gedaan ook?
3. blocks met arceringen die zelf gemaakt zijn?
?

grosfeld

Hoi Webracer, ja wij zijn ook net weer begonnen na een welverdiende vakantie. Dus misschien even volgende week afwachten.

Purge helpt ook niet een wij maken wel blokcs zelf maar gebruiken alleen de standaard arceringen van ACAD dus geen zelf gemaakte ARC of bedoelde je dat niet.

groet Ivo

bart

http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=3693

lees dit eens door
lijikt er op dat ook acad 2004 een copy paste probleem heeft met autocad elementen

(zelf gebruik ik altijd de wblock <-> insert methode omdat ik in het verleden een aantal hele bewerkelijke tekeningen met knippen en plakken goed verpest heb)

http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=342976
of deze als je ook atd gebruikt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

grosfeld

Hoi Bart,

Bedankt voor de links, we kunnen nu weer gegevens uitwissellen tussen de tekeningen. Dmv het maklen van W-blocks en deze vervolgens dmv insert waarbij alle vinkjes aan moeten staan bij insertion point, scale, rotation en explode de gegevens te importeren.

Wij dachten dat het te maken had met blocks die we in tekeningen plaatsten. Gedeeltelijk klopt dit ook het heeft dus te maken met de windows functie knippen/kopieren en plakken. Probleem zit dus bij microsoft. Door in het vervolg gebruik te maken van w-blocks zouden we het probleem moeten kunnen voorkomen.

Het verwijderen van de error uit de tekeningen is niet opgelost maar schijnt dus geen probleem meer te hoeven zijn.

Bedankt voor jullie reacties, groet Ivo

bart

Om hier nog even op in te haken.

voor autocad 2000 en ook 2002 wordt er door autodesk rechtstreeks geadviseerd om de knip en plakfuntie niet voor autocad elementen te gebruiken. (waarom er dan geen error verschijnt als je het tocht doet is voor mij ook een raadsel)
de elementen komen wel in de tekening maar bevatten vaak fouten
en zijn soms ook minder nauwkeurig.
soms gaan de lijnen zelfs uit de haak.

voor 2004 zou dit probleem over moeten zijn maar het lijkt er op dat dit toch niet helemaal het geval is

Ik blijf dus lekker de wblock <-> insert methode gebruiken ondanks dat dat vaak voor ouderwets wordt aangezien. :D
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

AHA-D

Ivo (Grosfeld),

Ik ben geen entoesiaste fan van Micro$oft - eerder een wantrouwige (verplicht) gebruiker - maar wanneer copy/paste niet werkt is dat niet de schuld van MS. Ik programmeer ook wat en weet van daaruit dat het je programma is die de intelligentie moet inbouwen in copy/paste, en bij uitbreiding in alle functies zoals "drag", "drop", "dragover", ...  Windows doet niet meer dan een mechanisme aanbieden om gegevens over te dragen. Het is het programma - in casu Autocad - dat bepaalt wat er in een selectie zit en wat er bij het inplakken overgedragen wordt.

De structuur van een Autocadbestand is na al die jaren waarschijnlijk zo complex dat er bij overdracht van selecties meer energie gaat in kontroleren en inpassen in de nieuwe omgeving, dan in kopiëren.

Alex

yoin