FastFiber

Data-extractie Autocad 2016 - Eigenschappen toevoegen

Gestart door Jasper_CEN, vr 15 04 2016, 12:06:47

Vorige topic - Volgende topic

Jasper_CEN

Beste,

Voor mijn job moet ik regelmatig meetstaten maken van DWG-plannen. Ik zou dit graag doen met een data-extractie en vroeg me af of ik een bijkomende eigenschap zoals bv een diameter aan een lijn kan meegeven zonder gebruik te maken van layer, linetype of kleur.

Om het overzicht te bewaren zou er ook een visueel onderscheid moeten zijn op de plannen.

Alvast bedankt,

Jasper

delangstevandestraat

Ik snap uw bedoeling niet goed...
ge wilt een lijn een andere dikte geven ?

ployline width ? zou ik dan zeggen...

of gewone lijnen met lineweight

of wil je iets anders ?
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

Jasper_CEN

ik wil een data-extractie toepassen op de polylines en splines die ik getekend heb op zo de lengte ervan op te kunnen tellen in excel.

Om een meetstaat te maken moet ik een onderscheid maken op buisdiameter en deze vervolgens samentellen. Daarom vroeg ik met af of er een manier is property toe te voegen waar ik aan mijn buis een diameter, tekst, naam,... kan geven die weergeven wordt op plan en achteraf gebruikt kan worden om te sorteren in excel.

Wij tekenen reeds in verschillende lagen, kleuren en linestyles en kan dit niet gebruiken. Is er een andere manier om dit onderscheid te maken?

Bedankt

roy_043

Als je de drie meest logische manieren om onderscheid te maken verwerpt maak je het veel moeilijker. Ik neem aan dat het onderscheid nu wordt gemaakt door een toevoegde tekst of ander annotatie element. Met een custom programma moet het mogelijk zijn om te zoeken naar deze tekst (t.p.v. het midden van de lijn?) en de inhoud te extraheren. Er zijn ook mogelijkheden om onzichtbare data te koppelen aan entiteiten (Xdata, dictionaries+Xrecords). Ook dan is een custom programma nodig voor het extraheren van de data.

Ik raad aan om toch te kijken naar een oplossing die gebruik maakt van verschillende lijntypes. Je kunt bijvoorbeeld teksten opnemen in de linetype definitie.

roy_043

... Eventueel zou je kunnen kijken naar hyperlinks. Omslachtig, niet zichtbaar op afdrukken, maar wel te extraheren met het DATAEXTRACTION commando.

FastFiber