FastFiber

Foutmelding bij openen PDF bestand in Adobe Reader

Gestart door AdenRob, vr 13 11 2015, 12:38:33

Vorige topic - Volgende topic

AdenRob

Hallo allemaal,

Wij zitten al enkele maanden met een probleem bij het printen van PDF bestanden vanuit AutoCAD.
Wij plotten vanuit onze layout d.m.v. de DWG to PDF printer.
Na het printen openen we onze PDF in Adobe Reader. In dit programma krijgen we soms een foutmelding te zien (zie bijlage voor de melding), waardoor we de PDf niet kunnen openen.
Zoals gezegd krijgen we deze melding niet altijd (totale willekeur). Extra vreemd is dat de PDF wel gewoon te openen is met een andere PDF Reader, namelijk PDF-Xchange viewer. Het lijkt er dan ook op dat het probleem veroorzaakt wordt door Adobe.

De PDF opnieuw printen vanuit AutoCAD biedt ook niet altijd de oplossing. Soms moeten we een PDF wel 10x printen voordat hij geopend kan worden vanuit Adobe...
We voeren dan 10 keer hetzelfde "plot" commando uit waarbij het 9 keer niet doet en de 10e keer wel...

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of een richting waarin we moeten zoeken?
Alle hulp is van harte welkom.

Groeten Ad en Rob

roy_043

Ik heb de ervaring dat 'Govert's PDF Cropper' soms problemen in PDFs signaleert en oplost. Maar in mijn geval zijn het geen problemen die het openen in Adobe Reader belemmeren.
Link: http://www.noliturbare.com/pdf-tools/pdf-cropper

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

AdenRob

Bedankt voor jullie reacties.

@Roy_043: Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk niet bij de lege ruimte rondom de PDF. We hebben hier ook nooit problemen mee gehad.
Na het installeren van het door jouw voorgestelde programma krijgen we deze melding: "De index ligt buiten de matrixgrenzen".
Maar deze melding krijgen we ook bij PDF’s welke we wel kunnen openen met Adobe Reader…

@Hulpje: We hebben het sterke vermoeden dat dit probleem is ontstaan na een update naar Adobe Reader XI. We hebben dit probleem nooit eerder gehad met voorgaande Adobe Reader versies.
We hebben na de update naar Adobe Reader XI de vorige versie weer terug geïnstalleerd. Helaas was hiermee het probleem niet verholpen…
Dankzij jouw opmerking kwamen we er wel achter dat Adobe Reader XI ge-update diende te worden naar de versie DC. Dit hebben we gedaan. Maar helaas krijgen we nog steeds dezelfde foutmelding bij het openen.

Zoals al eerde vermeld doet dit probleem zich niet voor bij  PDF-Xchange viewer, deze opent de PDF zonder enige foutmelding  :roll:
Helaas werkt een groot deel van Nederland met Adobe...


Alle hulp blijft uiteraard welkom  :)

Groeten Ad en Rob

hulpje

Misschien ligt het aan de instelling van de DWG to PDF.pc3 instellingen.

Maak eens een nieuwe en kijk dan of het probleem blijft bestaan.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber