yoin

Vonk

Beste,

Ik wilde graag weten of het met een dynamic block in block editor; in mijn voorbeeld een He-B zijaanzicht.
Naamtekst:He-B100/He-B120/HeB140 enz. mee te wijzigen via keuze menu in de lookup tabel.
Dus niet via visibility! Of moet je die ernaast mee laten lopen en kan dit niet anders?
Verneem het graag even bedankt.
Gr A. Vonk

jimpie

ik vermoed dat je bedoeld zoals block in bijlage.

Vonk

Beste Jimpie,

Bedankt voor je reactie,
Zodra het blok ingevoegd is in een tekening klik ik bij het keuzemenu van de lookup tabel bijvoorbeeld
de He-B 240 aan. Tekstueel wil ik bij de tekening dan ook hebben dat hij de He-B240 laat zien.
en bij het wijzigen van het profiel, dat de naam dan weer automatisch mee wijzigd.
Ik heb dit met een ander blok gemaakt met een visisbility maar vindt dat een beetje omslachtig . hoopte dat er een foefje is om dat ook met de lookup tabel te doen. zonder dat je voor alle profielen een extra visibility moet maken bij het dynamische block. Hoop at het duidelijk is

Vonk

oops :shock: bijlage zie ik nu pas.
Maar inderdaad zoiets. de tekst veranderd bij mij echter niet in de
bijlage die je gestuurd hebt.

Vonk

Dag Jimpie.

Wanneer ik re(regen) doe past hij inderdaad de tekst aan zie ik.
Als ik bij edit block kijk, is de tekst van'' TYPE-A ''een attribute. (stapje verder dus zoeken bij att.)
Nu kun je echter uit legio opties kiezen bij attribute in het menu. Ik wil graag dat hij de naam He-B... van de lookup tabel overneemt. Weet iemand waar ik dit kan vinden bij attribute?

Vonk

Bij edit block
att(attribute kiezen) en invullen rechts
Vervolgens links in het menu de tekst op preset. de rest uitgevinkt.
vervolgens bij default > insert field

Bij blockkreferencepropertie> LOOKUPSTRING kiezen ( of de naam waarin je het keuze menu van de lookuptabel hebt gewijzigd is wat lastiger te vinden :mrgreen:) Hier kun je ook bijvoorbeeld een maat kiezen van een distance of naam block enzz..

Bij Format: Title case kiezen (zelfde lettertype met hoofdletters als in de lookup table).

enige puntje wat ik heb is dat de tekst in de tekening pas aanpast als je regen gebruikt of wanneer je
bijvoorbeeld even naar paperspace gaat had dit liever direct gehad.
En natuurlijk nadeel is wanneer je het block eventueel explodeert je handmatig de tekst moet aanpassen.
Voordeel is wel dat bij een block maken zonder visibility je de tekst makkelijker toevoegd.
:D

bart

Je kan ook updatefield gebruiken mogelijk is dit sneller dan regen.
De systeemvariabele fieldeval regelt wanneer een field wordt geupdate.

Als je kiest voor burst in plaats van explode blijft de waarde van het atributte staan in plaats van de tag
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart