yoin

woody

Hallo,

Ik heb enkele eigen arceerpatronen gemaakt en deze toegevoegd aan het acadiso bestand.
Graag zou ik deze in een eigen map in het toolpallette plaatsen, maar om een of andere reden lukt dit niet.
Wat ik doe is: ik plaats het arceerpatroon in een voorbeeldvlak, selecteer de arcering, rechsklik en probeer dit naar de juiste tab in het toolpallette te slepen, maar daar krijg ik enkel te zien dat deze niet geplaatst kan worden.

Autocad 2010

Alvast bedankt voor de aandacht

Woody/ Jos

jimpie

heb je safe gedaan voordat je naar toolpallet sleept.

woody

HofCAD

Citaat van: woody op zo 31 08 2014, 13:39:14
Wat ik doe is: ik plaats het arceerpatroon in een voorbeeldvlak, selecteer de arcering, rechsklik en probeer dit naar de juiste tab in het toolpallette te slepen, maar daar krijg ik enkel te zien dat deze niet geplaatst kan worden.

Beste Woody,

Waarom een rechterklik?
Je kan de arcering na het selecteren naar de toolpallette slepen(mits je dat niet via de grip doet)!

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

woody

Ook gewoon slepen lukt helaas niet, het kan versleept worden, maar als in in het toolpallette kom krijg ik een verbodteken. Wat ik opmerk is dat de omtreklijnen van het vlak dat ik wil arceren ook mee versleept worden

roy_043

Dat de omtrek ook wordt geselecteerd wordt bepaald door de instelling van de PICKSTYLE variabele.

woody

Pickstyle stond op 3, heb het gewijzigd naar 1 en nu kan ik de arcering apart verplaatsen.
Op deze manier kan ik ze ook in mijn toolpallet zetten.

Bedankt voor de tip en alzo voor de oplossing

Groeten

Woody