FastFiber

pen assignments via pcp ingeladen

Gestart door TheWout88, di 25 03 2014, 21:58:32

Vorige topic - Volgende topic

TheWout88

Hallo,

Ik zit met een autocad gerelateerd probleem. Mijn kennis over autocad is best goed maar vrij basic.
Nu ben ik bezig om eerder gemaakte bouwkundige acad-tekeningen te wijzigen.
Ik heb het .dwg bestand toegestuurd gekregen met daarbij het bijbehorende .pcp bestand.
Door middel van opdracht 'pcinwizard' heb ik de layout die gebruikt is kunnen inladen. Ook de plot style table (pen assignments) kan ik inladen. Op deze manier heb ik de verschillende lijndiktes voor de verschillende gebruikte kleuren kunnen instellen.
Maar neemt zo'n .pcp bestand wel alle plot style eigenschappen mee? Ik weet namelijk niet hoe ik de tekening nu op een mooie manier in zwart-wit en grijs afgedrukt krijg.

De oude tekeningen zijn op pdf geplot. Waarbij de lijnen deels in zwart-wit en deels in grijs op de pdf komen. Ik wil de nieuwe tekening ook weer op deze wijze plotten. In autocad zelf staat alles in kleur getekend.

Ik heb al geprobeerd alle 'colors' in de plot style table assignments op black te zetten. Dit werkt aardig maar nu is alles echt in het zwart afgedrukt en er zouden ook grijskleuren afgedrukt moeten worden. Wat ik daarvoor gedaan heb is voor deze kleuren de grayscale op 'on' gezet en door middel van screening (30% tot 50%) krijg ik deze wel grijs. Maar om het weer lastiger te maken wil ik alleen de hatch in een grijstint. En de lijn er omheen niet. Maar deze zijn wel in dezelfde kleurcode getekend.
Ik kan het natuurlijk met een hoop gedoe wel goed krijgen maar doe ik niet iets fouts waardoor niet alle instellingen van de pcp overgenomen worden? Waarom moet ik eerst zelf nog mijn plot style tabel instellen op zwartwit bijvoorbeeld.

Tevens worden de lijnen als ik ze met mijn autocadbestand plot en dan met mijn A3printer print iets dikker dan op de pdf's die ik al had. Kan dat zijn omdat ik in mm's teken en de originele tekening in inches staat? Of heeft dit gewoon te maken met de printer/plotter?

Ik werk met Autocad 2011LT en Windows Xp.

Hopelijk heeft iemand advies of een tip.

bart

je hebt ook het ctb bestand ontvangen ?
het pcp bestand heb je volgens mij dan helemaal niet nodig.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

TheWout88

Citaat van: bart op wo 26 03 2014, 08:01:47
je hebt ook het ctb bestand ontvangen ?

Nee ik heb het ctb bestand niet helaas. Alleen dwg en pcp.

bart

kan je nog aan de ctb komen ? dat is de simpelste methode

zo nee dan zal je e.a gewoon moeten proberen tot het aceptabel is.

lijndikte verschil kan ook komen door verschaling is het formaat van de tekening A3 of heb je hem dan kleiner afgedrukt dan de bedoeling is.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

TheWout88

Citaat van: bart op wo 26 03 2014, 09:12:26
kan je nog aan de ctb komen ? dat is de simpelste methode

zo nee dan zal je e.a gewoon moeten proberen tot het aceptabel is.

Ik heb de ctb bestanden alsnog kunnen ontvangen. Hoe zou ik deze kunnen inladen?

bart

Als je het bestand op de juiste plaats opslaat kan je hem gewoon in je plotvenster selecteren

Je moet standaard ongeveer het onderstaande pad hebben

C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\application data\autodesk\autocad 2010\r18.0\enu\plotters\plot styles

Per besturingssysteem en autocad versie kan dit wat varieren
Onder het tabblad files bij options kan je het pad ook vinden
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber