yoin

dylantje123

Casus,

IK geef les aan VMBO leerlingen...

Nu zijn er soms ll die een tekening kopiëren.[ gek he... :--) ]

Ik kan leven met een "stukje hergebruik" enz enz, maar een hele tekening, liever niet.

Kan iemand mij tips geven hoe ik dat kan controleren/ontdekken.

De pc's staan in een netwerk, en ik kan me zo voorstellen dat iedere pc een uniek iets heeft, alleen wat he?

En waar kan ik dat vinden.....

Bedankt voor jullie antwoorden

julien

Er zijn een aantal zaken waaraan je het zou kunnen herkennen
welke layers zijn er nog in de tekening? (purge of niet)
waar is punt 0,0 ten opzichte van hun tekenwerk
De positie van maatvoering
Via de properties kom je ook wat te weten (screenshot)

Je kan ook eventueel dit tooltje gebruiken:
http://apps.exchange.autodesk.com/ACD/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3adwgcompare%3aen

sschevers


bart

Ik zou het meer zoeken in een per leerling unieke template of opdracht.
(bijvoorbeeld de naam van de student in elke laagnaam en een maatpunt blokje met een unieke naam.)

Ook de maatvoering van de opdracht is simpel uniek te maken.

Je bereikt daarmee in ieder geval dat ze er de nodige tijd in moeten stoppen en met het programma leren omgaan
Al was het maar door een tekening van een ander te verbouwen.

Het nadeel van de eerder genoemde opties is dat jatwerk er niet uit blijkt
Als iemand ongevraagd een tekening even leent kan het slachtoffer dat nooit bewijzen.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Ikzelf heb nog Excell en Sketchup!  gegeven. Ik maakte me in het begin ook zorgen over kopiëren, maar ik heb me er uiteindelijk bijna niets van aan getrokken.
Ze wisten allemaal dat er op het einde een opdracht ging komen die in de klas moest uitgevoerd worden.
Moest blijken dat deze zeer zwak uitgevoerd is en de rest goed zou de eindopdracht primeren.
De enige die dus bedot zou zijn is de leerling/cursist zelf.