yoin

Hepa

Ik vroeg me af of de eigenschappen van een dynamic blok verloren gaat als je van eenheid verandert. dus bv. de blok is in milimeter gemaakt en je wil het blok gebruiken waar er met inch wordt gewerkt? Ik vermoed dat dit hetzelfde resultaat heeft als je dynamic blokken verschaalt. Indien ja weet iemand een oplossing?

hulpje

Beste HEPA,

Maak in je block een visibiltystate aan, waarbij status 1, je block in mm is en status 2 je block in Inch.
Zet je block 2x op je toolpalette, 1x in mm en 1x in Inch.

Mvg. Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Hepa

Citaat van: hulpje op ma 08 04 2013, 10:59:41
Beste HEPA,

Maak in je block een visibiltystate aan, waarbij status 1, je block in mm is en status 2 je block in Inch.
Zet je block 2x op je toolpalette, 1x in mm en 1x in Inch.

Mvg. Richard

Richard,

Bedank voor jouw suggestie, maar de bedoeling is dat er een blok gebruikt wordt met twee verschillende eenheden.

hulpje

Tijdens het maken van een block, kun je de units bepalen, maak 2 verschillende blocken met 2 verschillende units, maak daarna 1 dyn. block, waarin je deze 2 blocken insert op verschillende vis. states.....

Hepa

Citaat van: hulpje op ma 08 04 2013, 16:21:02
Tijdens het maken van een block, kun je de units bepalen, maak 2 verschillende blocken met 2 verschillende units, maak daarna 1 dyn. block, waarin je deze 2 blocken insert op verschillende vis. states.....

Het idee is om steeds één blok te moeten aanpassen indien nodig om te verkomen dat als wijzigingen gedaan moet worden dat telkens twee blokken moet gaan aanpassen.

hulpje

Dan maak je een combinatie van mijn antwoorden.

Je maakt 1 block zonder units.
Dan maak je een nieuw Dynamisch block.
In Visibility state 1 insert je het block zonder units.
In Visibility state 2 insert je nog een keer hetzelfde block, maar verschaal je het block met 25.4 om er Inch van te maken.

Indien je nu iets aanpast aan je unitloze block, wordt dit automatisch aangepast in je dynamisch block.
Je moet dus alleen onthouden, dat je wel het juiste block aanpast.

Een andere oplossing ken ik niet....