yoin

BouwkundeStudent

Hallo iedereen :),

Ik werk nu zo'n vier jaar met AutoCad voor mijn opleiding Bouwkunde, maar ik zit met een probleempje. Sinds vanmorgen is het blauw of groene selectiekader, wat normaal verschijnt als je een paar lijnen wilt selecteren verdwenen... Ik heb geen idee hoe dat zomaar opeens kan en het tekent niet echt lekker als ik dat selectievakje niet kan zien.

Iemand misschien een idee hoe ik het terug zichtbaar kan maken?

Mvg

hulpje

Is de kleur weg?
Dan los je dit op door de SELECTIONAREA waarde aan te passen.

Deze staat bij jouw waarschijnlijk op 0 i.p.v. 1

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

BouwkundeStudent

Hoi Richard,

Selectionarea staat bij mij op 1, en ik zie totaal geen kader dus ook geen kleur inderdaad, ik zie pas wat ik selecteer zodra ik de muis loslaat.

BouwkundeStudent

Options-> tabblad->Selection->Visual effect settings...Indicate selection area  als ik dat uitvink dan krijg ik een kader te zien zonder kleur. Vink ik dit aan dan krijg ik een totaal geen kader te zien.......

Dus ik heb nu in ieder geval een kader.. maar dit is niet de oplossing want ik wil weer graag een gekleurd vlak zien bij maken van selectie. En het is ook raar als je indicate selection area uitvinkt je juist wel een kader te zien krijgt.....

Dus als iemand de oplossing voor me heeft.. heel graag

hulpje

De SELECTIONAREA is de systeem variabele en doet hetzelfde als jouw vinkje.

Maar soms helpt het, als je AutoCAD even afsluit en opnieuw start.....
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

BouwkundeStudent

Oh oke dat wist ik niet sorry!
Maar het werkt nog steeds niet.. Ik heb mijn laptop ook al opnieuw opgestart, maar het maakt geen verschil...

jimpie

kijk eens of selection area opacity niet op 0 staat
zie bijlage.

FastFiber